לוגו מטיבת"א

ביקורת מאחותי

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום ,
אחותי גרה בשכונתי ואנחנו מדברות כמעט כל יום. הקשר בינינו מאוד חזק, ואני אוהבת אותה מאוד. אבל לפעמים אני מרגישה שאני צריכה יותר מרחק. היא מביעה דעה על כל דבר שאני עושה, גם אם אני לא שואלת את דעתה. לפני שבוע קניתי בגד לבת שלי והיא אמרה שזה בגד צעקני מדי. היא מעירה לי על הצורה שאני מדברת עם בעלי , היא טוענת שאני לא מספיק מכבדת אותו. היא כל הזמן נותנת לי להרגיש שאני לא בסדר. אחרי שיחה איתה אני מרגישה שאני פשוט רעה. מה כדאי לעשות?
תודה רבה, 
בתיה

שלום בתיה ,
סיפרת שאת ואחותך מאוד קשורות ואני מבינה מתוך דבריך שהקשר שלך עם אחותך חשוב לך.
 
לצד זה את מספרת על תחושות קשות ועל ביקורת מתמדת. 
 
ביקורת מחלישה ומקטינה, האמירות של אחותך גורמות לך להטיל ספק ביכולות שלך והיא נכנסת לתחומים אישיים בחייך כדוגמת היחסים עם בעלך והחינוך שאת נותנת לילדים שלך. 
 
כיצד מתקדמים מפה? קודם כל כדאי להגדיר לעצמך מה את רוצה מהקשר הזה לאיזו מקומות את בוחרת להכניס את אחותך, ומה מהווה חציית גבול. ברגע שהדברים יהיו ברורים לך , יהיה לך יותר קל להסביר את העמדה שלך לאחותך.
 
לאחר מכן קבעי זמן לשיחה מלב אל לב עם אחותך. הסבירי לה על תחושותייך , הדגישי בפניה שהיא יקרה לך אך קשה לך עם הביקורת. דברי ‘במסרי אני’ כלומר הסבירי מה חשוב לך.
 
למשל , ‘חשוב לי שאוכל להלביש את הבת שלי בבגדים אופנתיים בלי לחשוש מביקורת, אני אוהבת את הסגנון הזה’ משפט כזה הוא ניטרלי ואינו מאשים.
 
לעומת זאת משפט כמו ‘את תמיד מתערבת ואומרת לי מה לעשות! ‘הוא משפט שמזמין עימות. אם תסבירי את עמדתך בצורה שאינה מאשימה יש סיכוי טוב שאחותך תבין אותך. דברי על הצרכים שלך .
 
נקודת נוספת להצלחת המהלך, הוא עקביות. אם אחותך תתחיל לחדור לתחום האישי שלך, עצרי אותה בעדינות ובנחישות,  “אני לא רוצה לדבר על נושא זה” או ” זו ההחלטה שלי “
 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: