לוגו מטיבת"א

חינוך

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

איך גומלים ילד שקרוב לגיל 3 מהנקה? הילד מסרב להגמל.

ראשית רציתי לחזק את ידייך על מתנת ההנקה שנתת לילד שלך.
חיזקת את המערכת החיסונית שלו שתעזור לו גם בבגרותו,  וחיזקת את הקשר שלו איתך, שוודאי יצעד איתו לאורך הדרך. הנקה היא התמסרות ללא ספק, ושכרה בצידה.
התינוק גדל ב”ה והגיע לגיל הילדות. הגמילה צריכה להיעשות בהדרגה וברגישות. אבל לפני הכל את צריכה לקבל החלטה שאת שלימה איתה. ברגע שתפגיני לילד נחישות ורגישות בענין, המסר יעבור בצורה טובה. כשאת מסתובבת עם ייסורי מצפון ולא שלימה עם ההחלטה הוא ינצל את ההזדמנות בכל פעם מחדש…
אפשר להוריד הנקה ביום או לקצרה כל כמה ימים. 
אפשר להציע לילד תחליפים ופרסים על התגברותו. לעשות לו “מבצע התגברות” עם מדבקות וכו’ ובסוף לקנות לו פרס שישמח אותו.  וכן להסביר לו במילים פשוטות שהוא כבר גדול ובוגר ושהוא יכול להיות קרוב לאמא גם בלי לינוק. כי הוא בהחלט יכול להבין. 

גם עיקרון ‘רחוק מהעין, רחוק מהלב’ יכול להיות טוב במצבים כאלה, את יכולה להשאיר את הילד עם משהו שהוא מכיר ובאופן טבעי ירצה לינוק פחות כשאת לא בסביבתו.

מאחלת לך הצלחה רבה בתהליך הגמילה, גידול קל והרבה הרבה נחת.

מוריה פיקאלי – יועצת נישואין ומשפחה.

כאשר האמא נחושה הילד יגמל.

הילדים שלנו קוראים אותנו וחשים אותנו. כאשר האם מחליטה לגמול והיא נחושה וברור לה כי זה הדבר הנכון ההחלטיות תעבור גם אל הילד. הוא לא ירצה אך היא תסביר לו שהוא גדול ויכול והיא מאמינה בו וסומכת עליו. בדרך יתגלה קושי כאשר האם לא שלמה עם זה גם אם לא תאמר ברגע שמחשבות של פיקפוק או רחמים יהיו אצלה הילד יחוש זאת…
בהצלחה רבה

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: