לוגו מטיבת"א

רווקות בחגים

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום,

אני בחורה רווקה בת 28, אני גרה בדירת שותפות ואמא שלי מאוד רוצה שאהיה אצלם בכל החגים. אני מתלבטת מה לעשות. קשה לי עם הרעש של האחים והאחיינים , ועוד יותר קשה לי עם השאלות מהאחים הקטנים שלי בסגנון “מה יהיה איתך, את לא רואה כמה אמא ואבא עצובים בגללך?” תמיד בסוף חג כזה אני מקבלת גם הצעות לא מתאימות ומשפילות שרק גורמות לי להרגיש לא שווה. אני חושבת לעשות את החג לבד אבל ממש לא רוצה, מה את מציעה?

חנה

חנה שלום,

אני קוראת את השאלה שלך ומבינה מאוד את תחושת הבדידות והעצב שאת עוברת בתקופת החגים, יחד עם האמביוולנטיות שמציפה אותך בקבלת ההחלטה האם לשהות אצל ההורים במהלך החגים או לא. זו בהחלט החלטה מורכבת.

בשביל הרבה אנשים העונה הזו של השנה מביאה יחד עם השמחה שבהתחדשות גם תחושות אחרות. הזמן שחלף מזכיר לנו את כל מה שהספקנו לעשות בשנה החולפת וגם את הדברים שחסרים לנו . ישנם אנשים שמצפים לילד, שמחפשים עבודה או שעדיין לא מצאו בן זוג. להרבה אנשים התקופה הזו היא מורכבת כי היא מדגישה את המצב הקיים , את החסר ואת החלום שנראה רחוק מתמיד.  כשאת רואה את האחים שלך מרחיבים את המשפחה ואת עוד מצפה לישועה זה ממש לא פשוט ומבינה שזה מציף אותך בתחושות לא נעימות.

כדאי כמה ימים לפני החג לתאם ציפיות מול המשפחה, לדבר על החששות שלך בגלוי. רצוי להסביר להם שאת מאד רוצה להיות איתם בחג ואת נהנת מההזדמנות לזמן איכות איתם. אך יחד עם זאת, את עוברת תקופה לא פשוטה ועצות וטיפים לא עושים לך טוב. רב האנשים יכולים להבין את זה. דיבור פתוח עם ההורים והאחים מלב אל לב יכול מאד להקל. תסבירי להם מהם הצרכים שלך. מה יעשה לך טוב ומה מכביד עליך, ומדגיש את החסר . 
לגבי הרעיונות וההצעות שאת מקבלת כתוצאה מהמפגש עם אנשים שלא ראית משך תקופה. מחד לקבל הצעה לא מתאימה יוצר תחושת תסכול ואולי אפילו מבוכה מאידך ניתן לראות בהצעות אלו ביטויי אכפתיות כלפייך גם אם הם לא ממש מקדמים אותך אל עבר המטרה. הרצון הטוב של המשפחה, היא נקודת אור בתוך המצב הקיים.  ואולי מתוך הרעיונות המצחיקים והלא מתאמים יבוא רעיון אחד מתאים . גם פה היכולת לדייק את הצורך שלך ולהסביר לסביבה מה מתאים לך יכולים מאד לסייע. זכרי הערך שלך הוא אבסולוטי ואינו תלוי באף אחד ובשום מצב . נשמע שאת בחורה מוכשרת ורגישה ואין אדם בעולם שיכול לקחת לך את זה . 
מי ייתן ששנה זו תביא לך את אשר את מייחלת לו. וימלא הקב”ה את כל  משאלות ליבך לטובה. 

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: