לוגו מטיבת"א

חילוקי דעות בנוגע לצפית ילדים בסרטים

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום ,
אשתי ממש שמרנית ולא מאפשרת לילדים לרכוש טלפונים חכמים.  היא גם לא מסכימה שישתמשו בכלל במחשב הביתי בלי פיקוח ובסינון הגבוה ביותר שלא מאפשר לעשות במחשב כמעט כלום. אני חושב שהיא חיה בימי הביניים ונמצאת בקרב אבוד, אמרתי לה את זה המון פעמים, ואני גם לא מתבייש להגיד את זה לילדים. אתמול כשהיא לא הייתה בבית , הילדים השתוללו . נתתי להם לראות סרט בפלאפון שלי . מרוב עומס ועייפות, נרדמתי , וכשהיא חזרה היא מצאה את הילדים נעולים בחדר וצופים בתוכן שהיא לא אוהבת.  היא צרחה עלי כאלו צרחות וממש האשימה אותי שלא אכפת לי מהילדים ומהחינוך שלהם. אני לא נשארתי חייב. אמרתי לה שבגישה שלה הילדים שלנו יתקלקלו כמו האחים שלה. לי זה ברור שאי אפשר לחנך כך בקשיחות. כשסוגרים ילד יותר מדי הוא מורד. היא פשוט עיוורת. איך אפשר להסביר לה את זה ?
תודה מראש !
בנימין

בנימין שלום , 

מתוך דבריך נשמע שעברתם בבית שבוע סוער במיוחד, ואני מבינה מאוד את התסכול שלך.  יש לילדים שלכם שני הורים טובים ואכפתיים, החולקים מטרה משותפת. ייתכן שכרגע יש בניכם חילוקי דעות לגבי הדרך. 

 

לכל ילד יש שני הורים . עצם זה שההורים הינם שני אנשים שונים בעלי תפיסות עולם שונות יוצר מצב שיש בין הורים חילוקי דעות .חוויות ילדות , אתגרים שונים , ואקלים חברתי-  כל אלו משפיעים על השקפת עולמינו,  לכן רק טבעי שאתה ואשתך אינם רואים עין בעין סוגיות חינוכיות שונות . זה בסדר שהילדים ידעו שאבא ואימא קצת שונים. ילדים לרוב יודעים מאיזה הורה לבקש כסף כי הוא ייתן ביד רחבה , ולאיזה הורה לבקש חתימה במבחן לא מוצלח. זה לגיטימי שלאבא יותר חשוב לימודים ולאמא  יותר חשוב הקפדה על סדר וניקיון. הילדים שלנו מכירים אותנו היטב ולרוב הם מודעים לסדרי העדיפויות של כל אחד מההורים. 

אך יחד עם זאת חשוב מאוד לדבר בקול אחד ולא לבלבל את הילדים במסרים סותרים. ילד ששומע מאבא כן ואמא לא , מרגיש מבולבל ומתוסכל. 

 כדאי לגבש עמדה הורית משותפת . כדאי לדון בניכם על הנושאים שחשובים לכם ולאחר מכן להציג חזית מאוחדת מול הילדים. כשילד רואה את שני הוריו יחד הדבר מקנה לו ביטחון ותחושת יציבות. 

חשיבות של גבולות 

בשאלתך נגעת בנושא חשוב וזהו גבולות. האם כדאי להציב גבולות חזקים וברורים או  גמישים  ומתחשבים ?

 כל ילד זקוק לגבולות . המחקר מראה  שילדים שגדלו בבתים ללא גבולות, גדלו להיות מבוגרים חסרי בטחון עצמי , חרדתיים ולעיתים אף הדרדרו להתנהגויות סיכון. לעומת זאת ילדים שגדלו בבתים עם גבולות נוקשים מדי,  בגיל מסוים פשוט הפסיקו לציית לכללים. לכן חשוב למצוא את שביל הזהב ולהציב גבולות ברורים אך גם לדעת כיצד להתאים את הגבול לילד. גבול אמור להגן על הילד ולחסוך ממנו אנרגיות מיותרות  בדיונים יומיומים של מותר ואסור. 

לכן הצורך שלך לאפשר לילדים מרחב וחופש הוא צורך אמיתי והצורך של אשתך להגן על הילדים מהסכנות שבחוץ הוא גם צורך אמיתי  . 

כיצד מגיעים לעמק השווה? 

חשוב לתת ביטוי לרצונות השונים.  ישנם זוגות שנעזרים לצורך כך ביועץ זוגי ומשפחתי שעוזר לתווך נכון לצד השני את הרצונות הללו. 

 

בכל מקרה כדאי לשמור בעת ויכוח על כמה קווים אדומים : 

1. רצוי להימנע מוויכוחים ליד הילדים ואין לערב אותם ולגייס אותם לצד אחד.  

 

2. כדאי לשמור על עניינות ולא להשתמש בכינויי גנאי או ביטויים מעליבים. 

3. תמיד לתת אפשרות לסלוח , במידה ורבו לעיני הילדים כדאי להשלים בנוכחותם . 

בתקווה לאווירה נעימה וטובה , 
בהצלחה ! 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: