לוגו מטיבת"א

הילדים שלי רבים עם הילדים של בעלי

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

היי,
אני התחתנתי לאחרונה בנישואין שניים עם בנאדם מקסים.  יש לי 2 ילדים משלי, בני 14 ו12 . לפעמים הם רבים עם הילדים של בעלי והוא תמיד בצד של הילדים שלו. בסוף אנחנו רבים , וחבל.  יש לך עצה בשבילי?
חן

שלום חן.

נשמע שאתם מתמודדים עם מצב חדש ומאתגר הדורש ממך הרבה כוחות. זוגות רבים במצב דומה יעידו שנישואים שניים מאתגרים מכמה בחינות, בפרט אם שני בני הזוג מביאים איתם ילדים מנישואים קודמים.

אני שמחה לשמוע שאת רואה את בעלך החדש באור חיובי וטוב, והזוגיות התחילה ברגל ימין. את באה בגישה חיובית ובעין טובה , שני הדברים הללו מסייעים מאוד לנהל תקשורת זוגית טובה וחיי משפחה שמחים.

לגבי ההתנהלות מול הילדים שלכם :
במקרים של קושי בתקשורת עם הילדים שיכולה להשפיע על הקשר הזוגי אנו מדגישים בפני בני הזוג שחשוב מאוד ששני בני הזוג יתאמו עמדות ביניהם, שלא בנוכחות הילדים, בשיחה אישית רגועה ומכבדת. לאחר מכן כדאי לגשת לילדים עם עמדה ברורה ומאוחדת. ייתכן שתחליטו שכל הורה מתנהל מול הילדים שלו כדי להרגיע את הרוחות. גם פתרונות יצירתיים אחרים אפשריים.

הקמתם תא משפחתי חדש, ועכשיו הילדים של שניכם הם תחת אחריותכם.
ככלל, בריבים בין ילדים פחות כדאי לתפוס צד ולהצדיק מישהו אחד או אחר, אלא לתת לילדים להידבר ביניהם ולנסות להגיע להסכמה.
וכן, כדאי להניח את הזוגיות שלכם במקום בטוח ולא לתת למתחים בין הילדים לפגוע לכם בקשר.

חשוב להדגיש שבמידה והמתח במשפחה ממשיך או גובר, ואתם לא יודעים איך להתמודד עם זה ניתן להעזר באיש מקצוע . זוגות רבים בוחרים לפנות ליועצי נושאים המתמחים בנישואים שניים. אפשר לפנות לאגודת היועצים והמטפלים במשפחה לקבלת מענה . 2837*
בהצלחה רבה!

מוריה פיקאלי
יועצת נישואין ומשפחה

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: