לוגו מטיבת"א

שבתות אצל ההורים

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום ,

אני נשוי חצי שנה ובסך הכל טוב לנו ביחד. הבעיה היחידה זה שבתות. כל שבוע מחדש אשתי רוצה לנסוע להורים שלה. אני מעדיף שבתות בבית רק שנינו. כשנוסעים להורים שלה היא יושבת כל השבת ומפטפטת עם האחיות שלה. אני תמיד מרגיש בצד ולא קשור.

אני מחפש יועץ נישואין שיסביר לה שהיא טועה .

בברכה,

אוהד

שלום אוהד,

ראשית כל מזל טוב, אני שמח לשמוע על הקמת הבית והשמחה שהיא מביאה לכם! התחלות חדשות הן מרגשות ונותנות תחושה של הזדמנות. יחד עם זאת, הן דורשות הסתגלות ולמידה .

נשמע מדבריך כי תחילת הקשר שלכם נפתחה ברגל ימין, כמו בעלים צעירים רבים, לצד הקשר טוב אתה חווה גם רגעי בדידות או התעלמות מסוימת מאשתך. אתה רוצה זמן איכות איתה, ומוצא את עצמך ‘לבד’. אתם עוד בשלבים הראשונים של הנישואין, ותחושת היחד מאוד חשובה ומשמעותית. לצד זאת ההכרות של כל אחד עם משפחתו של בן/בת הזוג ג”כ עדין בראשית הדרך, ומצריכה הסתגלות.

כדאי להציג בצורה נעימה בפני אשתך את הקושי שלך, לדבר בכנות על מה שאתה מרגיש כשהיא שוב מציעה לנסוע לשבת להוריה, ולהסביר לה שכשהיא יושבת לשוחח עם אחיותיה, אתה נשאר בתחושת בדידות ומחוץ למעגל. 
זו הזדמנות טובה גם לשמוע אותה, אולי היא לא טועה אלא חווה דברים מנקודת מבט אחרת – כדאי לשים לב מה היא מרגישה בשבתות הללו? איך היא מרגישה בשבתות שלכם יחד בבית? זו הזדמנות טובה לשתף זה את זו ברגשות שעולים אצל כל אחד מכם, שמחה וקרבה, לצד תסכול אכזבה או התעלמות. כך תוכלו להעמיק את הקשר שלכם, ולחשוב יחד איך הצרכים של כל אחד מכם באים לידי ביטוי בקשר הזוגי.

לאורך החיים שלכם יחד כזוג, הקשיים יכולים לחזור על עצמם בהמון ווריאציות שונות ככל שתבנו שיח טוב בניכם, תדברו את הרגשות שלכם, תשמעו את בן/בת הזוג שלכם תוכלו גם אחר כך להגיע להרגשה טובה ומחברת, והסכמה משותפת.

במידה ולא תצליחו לייצר שיח בונה ומחבר אמליץ לך לפנות יחד לתהליך של טיפול זוגי, ניתן לפנות למוקד מטיבת”א לקבלת המלצה על מטפל מתאים ומדוייק לצורך שלכם. 2837*

הרבה בהצלחה,

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: