לוגו מטיבת"א

חרדה ביטחונית

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

הייתי בגולני, הייתי מ”כ ואח”כ הלכתי לקצונה. היום אני סטודנט ונשוי טרי. אחרי הפיגוע שהיה בשבוע שעבר אני לא מצליח להירדם בלילה אני מרגיש כל הזמן דרוך במיוחד בנסיעות בתחבורה ציבורית . לפעמים צפצופים ורעשים חזקים מחזירים אותי לכל מיני רגעים מהשירות הצבאי שבזמנו בכלל לא הלחיצו אותי אבל היום פתאום נהפכו למפחידים מאוד. אשתי חושבת שאני צריך פסיכולוג , מה דעתך?

אלעד שלום וברכה, 

נשמע שאתה עובר יחד עם עם ישראל תקופה לא פשוטה. המצב הביטחוני בהחלט מדאיג ברמה הלאומית וגם ברמה האישית. חוסר השינה, הזכרונות והדריכות שאתה מתאר, הן בהחלט חוויות לא נעימות . הגוף מגיב למצב הקשה במדינה ומאותת לך משהו. המצב הבטחוני המתוח משפיע על אנשים רבים והוא גורם לקושי ומצוקה רחבים. נדמה שאתה מתאר משהו ספציפי שמפריע על התפקוד באופן ממשי. נשמע שאולי אתה נושא איתך זכרונות שלעיתים לא קלים לעיכול, ומעוררים הרבה לחץ ומצוקה בשגרת היום יום. ישנן דרכים להתמודד עם מה שאתה משתף. גם חוויות ותקופות קשות יכולות להביא בטיפול נכון להתייצבות ולצמיחה . 
הסימנים הללו שאתה מתאר עלולים אולי להצביע על פוסט טראומה, ובכל אופן על הצורך לעבד את החוויות ולהביא לשפור בתפקוד בחיים הנורמטיבי. 
אנו ממליצים ומעודדים ללכת ולבדוק את הדברים אצל איש מקצוע ולקבל סיוע מתאים. 
הרבה בהצלחה.

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: