לוגו מטיבת"א

חידוש קשר

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום,
כשהייתי קטן עברתי ילדות לא פשוטה.  ההורים שלי התגרשו שהייתי בן 9 גרתי רוב השנים אצל אמא בגיל 14 עברתי לגור אצל אבא בגלל מריבות של גיל ההתבגרות. עברתי דברים קשים גם בגיל הזה.  היום אני נשוי ולא בקשר עם אמא , אשתי בהריון עם הילד הראשון שלנו , ופתאום בא לחדש את הקשר עם אמא שלי למרות הכעסים בנינו. איך עושים את זה ?
אסף

 

שלום אסף, 
אתה מתאר ילדות לא קלה. חווית הגירושין של ההורים עבור ילד היא לא דבר קל. יכול להיות מתח רב שאולי חשת בו לאורך שנים רבות ומשמעותיות, שהובילו עד לכדי נתק מאמך. הרצון להגיע להשלמה וחידוש הקשר עם אמא שלך הוא צעד מבורך, ומרגש לקראת היותך הורה בעצמך בעזרת ה’.
  עבורך, ועבור כל המשפחה שהתחלת לבנות עם אשתך, חידוש הקשר הוא דבר משמעותי שבעז”ה יביא עימו הרבה טוב.

.יחד עם זאת, יכול להיות שתהליך חידוש הקשר אחרי שנים ארוכות של ניתוק מלווה אומנם עם רצון טוב, אך גם עם כעסים, משברים לא פתורים והמון אמוציות שצברתם. מן הסתם היו סיבות כאלה ואחרות שהובילו לניתוק הזה וחשוב לשים אליהם לב. קשר משמעותי יכול ורצוי שיבנה על גבי עיבוד של אותם ‘סיבות’ שהובילו למצב הזה, בכדי שלא לחזור על כך או להניח פלסתר על כאב לא פתור. 

בנוסף, כמו שאתה מעונין בקשר, לצד החששות והרגשות הנוספים שיתכן שאתה מרגיש, כך גם אמך קרוב לוודאי חווה את הדברים מנקודת מבטה באופן כזה או אחר. 

המלצתינו הינה כי כדי להביא לידי חידוש משמעותי ויציב, בעיבוד החוויות, והתחושות שמלויים אתכם, מומלץ להעזר במטפל משפחתי שייטיב לגשר על הפערים והשנים שחלפו, ולהביא לחיבור משמעותי בעזרת ה’ 

מזל טוב והרבה בהצלחה!

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: