לוגו מטיבת"א

אירוח הורים

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום , אני אמא ל6 ילדים בין הגילאים 17-8. השנה הגיע תורנו לארח את חמי וחמותי לכל החג. הם אנשים באמת טובים ונחמדים, אבל שניהם לא בקו הבריאות וכך יוצא שכל החג נצטרך להישאר בבית כדי לעזור להם כולל חול המועד. בנוסף חמי מדי פעם זורק הערות לבן שלי הבכור כמו ‘שכחת להסתפר ?! ‘ או ‘אין לך בגדי שבת? ‘  הוא לא מתכוון להעליב, אבל ממש חסר לו טקט והוא לא קולט שהמצב עם הילד רגיש גם כך. הילדים מאוד מאוכזבים מהמצב ובתוך ליבי גם אני, למרות שאני מנסה לחנך אותם לקיים את המצווה בשמחה. מה אעשה ?
אביטל 

שלום אביטל  , 
נשמע שאת מתמודדת עם מצב מורכב , נוסף על ההכנות הרגילות לחג  את מוטרדת מאירוח של הורים בגיל השלישי.
את מעלה נושא שמעסיק לא מעט אנשים בגילך לקראת החג. בעקבות התפתחות הרפואה המודרנית זוגות רבים תומכים בהוריהם בנוסף לגידול ילדים , אנשים מתארים מצב כזה כמין חבל שנמתח לשני כיוונים בו זמנית  .מתוך השאלה שלך אני מבינה שאת נקרעת בין הרצון לכבד את ההורים של בעלך ולטפל בהם במסירות לבין הרצון לתת יחס וזמן איכות לילדים שלך. 

ישנו גם חלק נוסף לפאזל, וזה החלק שלך – ההתמודדות שלך והרצונות שלך. מאוד חשוב שגם בזמן שאת מנסה למלא את הצרכים של האחר תקחי בחשבון גם את הצרכים שלך. כדאי למצוא זמן בתוך כל ההמולה גם לעצמך, חשוב לתת מכל הלב אך בלי למחוק את עצמך ואת הרצונות והצרכים שלך. 

אם כבר קבלתם החלטה שזו התכנית שלכם לחג  אז נותר לך רק לבחור כיצד להתייחס לבחירה זו. כאשר אנחנו בוחרים לשמוח בהחלטות שלנו , יותר קל ליישם אותם ולא להרגיש מנוצלים. 
 . 
לצד זה לא חייבים להיות שלמים עם זה עד הסוף , אנחנו לא מושלמים וייתכן שעדיין קשה לך בפנים ואולי גם לך יש אכזבות בנוגע לחג הזה . אני דווקא ממליצה לשתף את הילדים בזה שגם את בנאדם וגם לך קשה. אולי גם לך היו תכניות  לחול המועד שכרגע את שמה בצד כי את מבינה כמה חשוב לארח את סבא וסבתא ולשמח אותם בחג. לאחר שיח פתוח עם הילדים אפשר  לקיים סיעור מוחות יחד איתם ולחשוב איזה דברים ישמחו אותם בחג בתוך האפשרויות הקיימות , לדוגמא משחק משפחתי  שניתן לשחק בבית או מאכל אהוב שניתן להכין ביחד. 

לגבי הבן המתבגר והחשש למילה לא מתאימה מצד הסבא, נראה לי שגם פה שיח ושיתוף יכולים לבוא לעזר. ניתן לשתף את הסבא שהבן שלך נמצא בגיל של בירור ולכן הוא עושה כל מיני דברים קצת פחות מקובלים , אבל הוא גם רגיש מאוד ואולי עדיף שלא נעיר לו , מה אתה אומר? אם תציגי את זה כשאלה ולא כפקודה או הערה קרוב לוודאי שתצליחי לגייס את הסבא למענה יותר מותאם לבן. 

חג כשר ושמח 

 

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: