לוגו מטיבת"א

דיכאון – מוקד סיוע ומידע

חווים דיכאון? אנחנו כאן כדי להקשיב

לכולנו יש זמנים בהם אנו מרגישים ירידה במצב רוח ובתפקוד. תחושות של עצב, חוסר אונים וחוסר תקווה עלולות להופיע במצבים של התמודדויות ואתרים. יחד עם זאת, כאשר המצב נמשך ולא עובר, ומשפיע באופן משמעותי על היכולת לתפקד, ייתכן ומדובר במצב של דיכאון. אנחנו כאן כדי לסייע.
פנו למוקד מטיבת”א – מוקד תורני ארצי לסיוע נפשי, זוגי ומשפחתי, ותקבלו מענה ע”י אנשי המקצוע שלנו.
המוקד זמין עבורכם 24 שעות ביממה (למעט שבתות וחגי ישראל)

זקוקים לסיוע? התקשרו: 2837* או השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם:

דיכאון - צמיחה
איש עם דיכאון במרפסת
איש עם דיכאון יושב על ספסל בחושך

דיכאון – מאפיינים, סימני זיהוי, דרכי טיפול ומאפיינים מיוחדים בציבור שומרי תורה ומצוות

מהו דיכאון?

הדיכאון הוא הפרעה רגשית נפוצה ומורכבת, הכוללת תחושות ומחשבות שליליות, עצבות עמוקה וחוסר אונים. התחושה הכללית של האדם לא טובה, הרצון להיות פעיל יורדת, וכמוה גם היכולת להרגיש הנאות ושמחה. מדובר במצב שעלול להיות ממושך, ולהשפיע על כל תחומי החיים, כולל הביצועים בעבודה, היכולת לתקשר עם אחרים, יחסים זוגיים, הורות, וכן יכולת להתרכז במשימות.

סימני זיהוי ואבחון

פעמים רבות קשה לזהות את הדיכאון, מכיוון שהתסמינים הפיזיים והרגשיים שלו יכולים להיות מגוונים ולהביע עצמם באופן שונה בכל אדם. תסמיני הדיכאון עשויים לכלול חוסר התעניינות, אפאטיות, מצבי רוח רעים, עצבנות, חוסר אנרגיה וחולשה כללית, מחשבות שליליות, חוסר שינה או עייפות יתר, קושי להתמודד עם מצבי מתח וחרדה, עליונות והתנשאות חברתית, התעלמות מכאבים וסבל גופני, וקושי בריכוז ובביצוע משימות ארוכות.

דרכי טיפול

ישנן אפשרויות טיפול מגוונות בדיכאון, והבחירה בשיטה המתאימה תלויה מאוד בעוצמת הדיכאון ובמידת ההשפעה שלו על האישיות. בדרך כלל, הטיפול ישלב גישות שונות, ועשוי לכלול טיפול פסיכולוגי ובמקרים מסויימים גם טיפול תרופתי. כלים שמאפשרים לסייע ולטפל במצב כוללים תרגול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), טיפול רעיוני-תנועתי, טיפול בעיסוק, ושיטות ניתוחיות מסוימות.

משך הזמן שנדרש לטיפול בדיכאון עד לריפוי מוחלט יכול להשתנות בהתאם למקרה ולאדם בודד. התהליך יכול להימשך מספר שבועות, חודשים או אף שנים. טיפול מקצועי והתמדה בהתמודדות יכולים להיות יעילים בהקלה על התסמינים ובהחזרת התחושה של התעניינות ושמחה לחיים. במקרים מסוימים, תכשירים רפואיים עשויים להיות נדרשים כחלק מתהליך הטיפול.

דיכאון אחרי לידה

דיכאון אחרי לידה הוא סוג מיוחד של דיכאון שמתרחש לאחר הלידה. התסמינים יכולים לכלול עצבנות מוגברת, עצבנות חושית, חוסר יכולת לישון או ישנונים מוגברים, אפאטיות וחוסר התעניינות בסביבה ואף תחושת זרות וריחוק מהתינוק, לעתים עד כדי חוסר רצון להיות עם התינוק. סימנים נוספים הם רגשות עצב, עצבנות וסבל שאין להם סיבה נראית לעין. הטיפול בדיכאון אחרי לידה עשוי לכלול תמיכה רגשית ופיסית מקצועית, יחד עם ייעוץ פסיכותרפי ושיטות טיפול מיוחדות.

הקשר בין דיכאון לתזונה

מחקרים רבים  מעידים על הקשר הקיים בין תזונה ודיכאון. תזונה בריאה ומאוזנת, הכוללת תפוחי אדמה, דגים שומניים ועשירים בחומצות שומן אומגה-3, ירקות ירוקים עלים, וזרעי חילבון כמו חומוס ופול, עשוייה להפחית את הסיכון לפיתוח דיכאון. כמו כן, תזונה זו עשויה לשפר את המצב הרוחני ולהקל על תסמיני הדיכאון.

טיפול בדיכאון בציבור שומר תורה ומצוות

בציבור שומר תורה ומצוות, ישנם מאפיינים מיוחדים הבאים לידי ביטוי גם באבחון דיכאון, וגם בטיפול בו. החברה הדתית שמרנית יותר, ויחסי השכנות בה הדוקים יותר – דבר שגורם פעמים רבות לבושה ולהסתרה, שעלולים להביא להסבכות  המצב.

כבר משלב הפניה הראשונה, כל מהלך הטיפול חייב להיות דיסקרטי לחלוטין. בנוסף, מטפל שבא מהעולם הדתי יבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של אדם דתי הסובל מדיכאון, וכן יתאים את הטיפול בו לגדרי ההלכה והצניעות.

מוזמנים לקרוא על דיכאון באתר בטיפולנט, עמו אנו משתפים פעולה

מרגישים שאתם צריכים תהליך טיפולי שיעזור לכם?

פנו לקבלת טיפול מקצועי ומותאם במרכז הטיפול שלנו

שאלות ותשובות

אם אתה סובל מחוסר התעניינות, אפאטיות, מצבי רוח רעים, עצבנות, חוסר אנרגיה וחולשה כללית, מחשבות שליליות, חוסר שינה או עייפות יתר, וכן מסימנים אחרים הקשורים למצב רוח רע ועצוב – כדאי שתפנה לאבחון מקצועי לבדוק האם אתה סובל מדיכאון
באיזה גיל אפשר לסבול מדיכאון?
ישנן שיטות טיפול שונות בדיכאון. בין היתר יכול טיפול לכלול CBT (טיפול קוגניטיבי-התנגותי), טיפול בעיסוק, שיטות ניתוחיות ובמקרים מסויימים גם טיפול תרופתי.
מוקד מטיבת”א זמין לכם 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. המומחים שלנו מכירים במיוחד את צרכיו של הציבור הדתי והחרדי, והם ישמעו את מצבכם, ישוחחו אתכם ויכוונו אתכם להמשך הדרך. מוזמנים לפנות בטופס או בטלפון – 2837*