לוגו מטיבת"א

איך נגמלים מהתמכרות אובססיבית למידע וחדשות ובפרט בזמן מלחמה?

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום וברכה, רציתי לשאול איך נגמלים מהתמכרות אובססיבית למידע וחדשות ובפרט בזמן מלחמה?

התמכרות למידע וחדשות, בימים קשים אלו, היא מובנת וטבעית.

יש לנו אשליה של שליטה, כשאנחנו צורכים את החדשות, למרות שהאמת היא בדיוק להפך, צריכת המידע, לא נותן לנו שליטה, אלא חוסר שליטה, אנחנו פחות שולטים בפעילות השגרתית שלנו.

אדם שרוצה להיות בשליטה אמיתית, חשוב שיבצע פעולות, בין תפילות, בין מעשי חסד, בין תמיכה נפשית במשפחתו וסביבתו וכד’, פעולות אלו ימלאו מילוי אמיתי את הצורך לחוש בשליטה.

בנוסף, אנשים חוששים שיהיה מידע קריטי וחשוב, שהם יפספסו אותו, כדי להתמודד עם זה, צריכת מידע חדשותי מספר פעמים ביום, עונה על הצורך הזה. בנוסף, אם באמת יהיה מידע חשוב, יהיה כבר מי שיעדכן אותנו.

בנוסף, מי שרוצה באמת לקבל מידע, ברגע שהוא שומע את שטף הדיבורים והמלל הרב, הוא מאבד את המידע ונגרם לו בלבול, אך אם אדם צורך מידע חדשותי רק מספר פעמים ביום, ממקורות מהימנים ומרוכזים, הוא יותר מודע למציאות.

אדם שרוצה להיגמל מצריכת חדשות בכלל, יכול לנסות לא לשמוע חדשות במשך יום יומיים, [אפשר להתחיל גם עם מספר מבזקי חדשות, או מספר שעות וכד’], בהתחלה זה אמנם יהיה מאוד לא קל, אך לאחר היישום של רעיון זה, פתאום אדם לא יבין מדוע הוא היה לפני כן בהתמכרות, [זה נכון לעוד סוגי התמכרויות].

כמובן, שאם מדובר במחלה של התמכרות ממש, ולא רק בשימוש [אחד ההבדלים בין התמכרות לבין שימוש, זה ביטול ערכים, למשל אדם שומר שבת, שיחלל שבת בגלל ההתמכרות וכד’], זה דורש מכון גמילה מקצועי.

בהצלחה גדולה, ובשורות משמחות לעם ישראל, אמן.

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: