לוגו מטיבת"א

מוקד סיוע נפשי

צריך עזרה? אנחנו כאן כדי להקשיב!

לכולנו יש התמודדויות, אך לעיתים נראה כי האתגרים מורכבים ואין ביכולתנו לשאת את זה לבד.
במצבי לחץ, מצוקה ומשבר, התחושה האופיינית היא של חוסר אונים, בלבול ותסכול. אנחנו כאן כדי לסייע. 
 
פנו למוקד מטיבת”א – מוקד תורני ארצי לסיוע נפשי, זוגי ומשפחתי

ותקבלו מענה ע”י אנשי המקצוע שלנו.

המוקד זמין עבורכם 24 שעות ביממה (למעט שבתות וחגי ישראל). התקשרו או השאירו את פרטיכם בטופס, ואנו נחזור אליכם בהקדם!

זקוקים לסיוע? התקשרו: 2837* או השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם:

סיוע במצוקה
הקשבה, עזרה נפשית
מצוקה וקושי נפשי

בעולם הדינמי והתובעני של ימינו מצבים נפשיים יכולים להוות אתגר משמעותי עבור רבים מאיתנו. חוויות יומיומיות, לחצים בעבודה, קשיים במערכות יחסים או תחושות בדידות ודיכאון עלולים להפוך למעמסה כבדה. במצבים כאלה סיוע נפשי טלפוני למצבים נפשיים הופך לאמצעי חשוב ומועיל המציע תמיכה רגשית ונפשית לכל אדם הזקוק לכך. בעזרת שיחה אחת לקו הסיוע ניתן לקבל אוזן קשבת, עצות מקצועיות, ותמיכה מיידית המשפרת את התחושה הכללית.

קו סיוע נפשי – איך הוא מציל חיים?

סיוע טלפוני למצבים נפשיים יכול להוות תמיכה נפשית ברמה גבוהה. בראש ובראשונה, מדובר בזמינות מיידית. שירות מסוג זה פועל לרוב 24/7, מה שמאפשר לפנות אל קו הסיוע בכל שעה, ביום ובלילה.

זוהי כתובת בטוחה למי שזקוק לעזרה מיידית, לפני או במקביל לתהליכי טיפול מקצועיים, שכן לא תמיד ניתן להמתין לפגישה עם פסיכולוג. השירות שניתן במוקד אנונימי לחלוטין, מה שמקל על הפונים לדבר בפתיחות על תחושותיהם ללא חשש מביקורת ושיפוט. 

פנייה לקבלת סיוע נפשי טלפוני יכולה לסייע במצבים בהם האדם מרגיש קושי ולא יודע למי לפנות. כמו כן במצבים בהם האדם לא בטוח האם הבעיה איתה הוא מתמודד נורמטיבית או מצריכה המשך טיפול מקצועי.

השיחה במוקד סיוע מאפשרת אוורור רגשות, מיקוד הבעיה ובמידת הצוך, המלצה על המשך תהליכי טיפול מקצועיים. לעיתים פניה למוקד סיוע נפשי תיעשה במצבים של משברים נפשיים, משבר בזוגיות, מחשבות אובדניות, התקפי חרדה, תחושת דיכאון או בדידות.

מצבים אלה עלולים לגרום לקשיים במערכות יחסים וקשיי תפקוד בחיי היום יום.  מצבים אלה מתגברים בדרך כלל במצבי לחץ ומשבר כגון תקופת מלחמה, מגיפה וגם במצבים פרטיים איתם מתמודדים במהלך החיים כמו פטירת קרוב משפחה, פיטורין, מעבר דירה ועוד. בכל אחד מהמקרים הללו המענה המקצועי של הסיוע הטלפוני יכול להביא להקלה והפחתת תחושת הלחץ והחרדה.

באילו סיטואציות פונים אל קו סיוע נפשי טלפוני

לצערנו נסיבות החיים עלולות להביא אותנו לרגעי משבר. בין אם מדובר על אבל, פרידות מזוגיות, קשיים בעבודה, בלימודים ובעיות במשפחה. 

מעבר לכך ישנם מצבי חירום המצריכים סיוע מיידי כמו פגיעה מינית ומחשבות אובדניות. כאשר אתם נמצאים בסיטואציה שבה אתם חושבים או מרגישים שאף אחד או אחת לא מבינים אתכם ואתם לא תמיד יכולים למצוא את הכוחות להרים את הטלפון כדי לקבל סיוע, חשוב שתדעו שיש לכם עם מי לדבר ויש על מי לסמוך. 

ישנם מצבים רבים בהם אנשים פונים לקבלת סיוע טלפוני. הנה כמה מצבים מרכזיים:

  • מצבי חירום נפשיים – כשמתמודדים עם מחשבות אובדניות או התקפי חרדה חשוב לפנות לעזרה מיידית.
  • תחושות בדידות ודיכאון – אנשים רבים סובלים מתחושת בדידות כרונית או מדיכאון מתמשך והסיוע הטלפוני מציע להם אוזן קשבת ותמיכה מקצועית.
  • קשיים במערכות יחסים – עימותים מתמשכים עם בני זוג, ילדים, קרובי משפחה או חברים יכולים להוביל לקושי נפשי והסיוע הטלפוני יכול לעזור בהתמודדות.
  • לחצים נפשיים מהעבודה או הלימודים – העומס והלחץ במקום העבודה או במהלך הלימודים עלולים להוביל למצבי מתח נפשי. במקרים כאלה פנייה אל קו הסיוע הטלפוני יכולה להעניק כלים להתמודדות והרגעה.

אתם לא לבד – היתרונות הרבים בסיוע הטלפוני

כאשר אתם פונים למוקד קו חם לתמיכה נפשית אתם מקבלים יתרונות רבים ומשמעותיים שיכולים לסייע לכם לחוש תחושת רוגע ושלווה אליהם אתם מייחלים. הנה חלק מהותי ומרכזי מהיתרונות הללו: 

  • זמינות מיידית – השירות המעניק סיוע טלפוני פעיל 24 שעות ביממה ולכן הזמינות היא מיידית ובתגובה מהירה. מאחר והמוקד שלנו הוא מוקד תורני, וכל המוקדנים בו שומרי תורה ומצוות, המענה ניתן בימי חול. 
  • אנונימיות מלאה – חשוב לדעת שהשיחה מתבצעת באופן אנונימי, מה שמאפשר לפונים לדבר בחופשיות וללא חשש מביקורת.
  • נגישות גבוהה – ניתן לקבל סיוע מכל מקום, גם אם אין גישה ישירה לשירותים פסיכולוגיים מקומיים או אם הפונים נמצאים במקום מרוחק.
  • תמיכה מקצועית – המענה בקו הסיוע שלנו ניתן ע”י יועצים ומטפלים בתחום בריאות הנפש ומוקדנים שעברו הכשרה מקצועית לעזרה ראשונה נפשית כך שניתן לקבל תמיכה איכותית וברמה גבוהה. המוקד מנוהל ע”י עובדת סוציאלית קלינית מומחית במצבי טראומה ומשבר המעניקה למוקדנים ליווי מקצועי בהדרכות אישיות וקבוצתיות. 
  • נקודת התחלה להמשך תהליך טיפול – סיוע טלפוני יכול להיות הצעד הראשון בדרך משמעותית לחיים של שינוי. פונים רבים מקבלים במוקד סיוע ראשוני ולאחר שיחה מעמיקה, מבינים שיש להם צורך בתהליך מקצועי ארוך טווח. המוקדנים שלנו ידעו למקד ולכוון אתכם לסוג הטיפול הנכון עבורכם ולשירותים הנוספים שיש לכם אפשרות לקבל. 

כאשר אתם פונים לקו סיוע לקבלת טיפול נפשי חשוב לוודא שהוא ניתן על ידי אנשי מקצוע שעברו הכשרה מקצועית, הדרכה ופיקוח ושהמענה בו מותאם לאורח החיים שלכם.

מוקד מרכז מטיבת”א – מוקד ארצי תורני לסיוע נפשי, זוגי ומשפחתי הוקם לפני כ 25 שנים על בסיס ערך של אהבת האדם ועזרה לזולת, ומתוך רצון להעניק לציבור התורני בישראל מענה מותאם ורגיש בנושאים הקשורים לנפש האדם, זוגיות ומשפחה.

פעילות המוקד מלווה בתמיכת רבנים ובפיקוח הלכתי. כל המוקדנים במוקד הם מתנדבים הרואים במוקד ערך עליון והצלחת חיים של ממש.

הפניה למוקד אינה כרוכה בתשלום ומיועדת לכלל הציבור ולכל פונה. צרו קשר כבר כעת, אנחנו מחכים לכם.

מרגישים שאתם צריכים תהליך טיפולי שיעזור לכם?

פנו לקבלת טיפול מקצועי ומותאם במרכז הטיפול שלנו