לוגו מטיבת"א

טיסת ADHD אינה עונה

טיסת ADHD אינה עונה

אז אתה שומע….
יש ישיבה חדשה שנפתחה על ידי ראש ישיבה “אחלה גבר”
זורם ובראש טוב. מבין את הגיל שלנו ואת השגעונות.
אם תרצה אסדר לך פגישה איתו. מה אומר?
הוא הרהר מעט עצמו, מה בעצם יש לו להפסיד?!
מקסימום, ברזומה שלו תהיה רשומה עוד ישיבה שעבר בה.
הפגישה עם הרב נעמה לו, אישיותו הקסימה אותו מאוד.
בסיומה, סוכם על הצטרפותו לחבורת הלומדים לתקופת ניסיון.
=======================
אומרים, ש”כל ההתחלות קשות”
המסגרת החדשה הפתיעה אותו לטובה, והשתלבותו בה הייתה קלה וחלקה יחסית.
האקלים החברתי היה לרוחו וגם התחום הלימודי הסתדר לו ככפפה ליד.
את המוטו שאימצה הישיבה, לימוד ללא לחץ ותחרות “תורה לשמה” הוא חיפש שנים רבות.
ראש הישיבה שידך לו “חברותא” הכוונה לאברך בר אוריין המכיר ויודע בנפש הצעירים, יחד איתו המשיך אל תחנה נוספת במסע חייו, חוויה מתקנת ומתוקה של סנסוריי נפשו המרים כלענה.
שמונה חודשים מאז החל את לימודיו בישיבה
הוא זכה לערוך סיום מסכת,
סיום מסכת אמיתי מתחילתה ועד סופה.
לאירוע החגיגי והמרגש הוזמנו הוריו ומשפחתו לשמוח איתו ביום שמחת ליבו.
בדברים שנשא “החברותא” לכבוד הסיום, הזכיר את השיחה הראשונה עם חתן השמחה.
*”אין לי בעיה ללמוד איתך כל דבר, אמר לי בחיוך ציני. קוראן, היסטוריה ים תיכונית ותורת הבודהה…. רק לא גמרא”*
והיום….. התאספנו לכבודה של תורה, סיום מסכת שנלמדה בעמל ויגיעה יום יומית.
הקושי לא הניח לנו לרגע, כל יום והאתגר שליווה אותו ועם כל זאת, האירוע הזה הינו הוכחה כי מעל לכל חוויה שלילית ומשקעים מרים ניצב ונוכח “כוח הרצון” המניע ודוחף לתיקון והתקדמות אישית.
*יש קונה עולמו בסיום אחד!*
=======================
ומאז….
חלפו שנים…. ניצוץ האמונה והתקווה שנדלק באותו הסיום היה ללהבה גדולה.
הוא פנה ללימודי תעודה ומשם ללימודי תואר, הרעב והצמא ללמידה ביקשו לבוא על סיפוקם.
את חווית נוף הולדתו בצל הפרעת הקשב הוא ניתב ותיעל לצמיחה ונסיקה.
על שפתיו היה שגור משפט ששמע באחת ההרצאות:
*”אם אינך מצליח להלחם עם קשיים, חבק אותם”*
כך פעל לאורך התבגרותו הנפשית, הוא חיבק את הפרעת הקשב והריכוז שלו,
למד עליה והתמחה בה.
ילדים רבים נעזרו במומחיותו ונסיונו והורים נואשים נאחזו באישיותו המעצימה והקורנת.
*וגם היום* התמודדותו היא חלק משגרת חייו, את מסעו האישי הוא חולק עם הכלל.
דמותו משמשת עדות ניצחת כי לקויות למידה אינם סוף פסוק.
מול חוויות פוגעניות וזכרונות כואבים, מול אמירות וסוגסטיות שליליות, נגד כל הסיכויים והתחזיות,
ניצח בנוק אאוט, הדחף והצורך שלו הפנימי להוכיח בעיקר לעצמו שאינו שונה משום אדם בסביבתו, גם הוא יודע ספר ומסוגל ללמוד.
לא רק מקצועות ותחומי דעת שונים, אלא גם *גמרא*
ובפיו שירה חדשה – ישנה
*”תגיד לי מה יותר מתוק מדף גמרא”*
 אכן,,,,, *”טיסת ADHD אכן עונה והיא בדרך לייעדה”*
=======================
מעל כל במה הוא מעביר את המלצותיו לנסיכי הקשב והריכוז.
*אנחנו זן נדיר ופעמים גם ציפור משונה, לא קל לסביבה איתנו מערכות היחסים מרגישות פעמים כהליכה על תבניות ביצים*
הסובבים מאותגרים מהדחיינות ומהתסכולים המזדמנים שלנו ואיך לא…גם מהבלאגן שמאפיין אותנו.
הם נגנבים מהפולסים המטורפים שהמוח הענק והמבריק שלנו מייצר.
והאמת,,,,
לא קל ואולי קצת מתיש לחיות עם שכמותנו.
בעלי מוח איפולסיבי ומופרע בעליל.
ההתנהגויות מצידנו לא קלות במיוחד לנוכח הפעילות הוולקנית הפנימית הפורצת ממעמקינו.
מידיי פעם מתרחשות רעידות אדמה והתפרצויות משנה רגשיות העלולות לפגום בייחסים הזוגיים והחברתיים.
*כדאי לכם ללמוד היטב על “הלונה פארק” הנקרא ADHD ובמקום להילחם בו, חבקו אותו.*
זה כדאי וגם משתלם, יודעים למה?
* יש לנו מוח מיוחד ופעיל ביותר
* אנחנו מסוגלים לבצע מספר פעולות בו זמנית.
* חיינו דינאמיים וססגוניים ויש בתוכם מערכת דילוגים חיונית ומשתלמת.
* סף הרגישות אצלנו גבוה במיוחד, לטוב ולמוטב.
העולם זקוק ליצורים חברותיים שכמותנו.
* המערכת החברתית שבנו מעניינת ומאתגרת אך גם מיוחדת ונדירה.
* בזמן ריכוז איכותי
אין כמותנו.
* רגשות זה ה”אישו” שלנו.
מחד, האינטלגנציה הרגשית גבוהה ועמוקה וטמונה בתוכנו יכולת העמקה מחשבתית ואינטואטיביות מקסימה,  ומאידך קיים גם קושי להבעת הרגשות גם עד כדי חסימה של ממש. בהחלט מאתגר.
* תמצאו אותנו בעמדות מפתח משפיעות על האנשות כולה, אנחנו אנשים יצירתיים ויחודיים החיים ללא הפסקה.
* אל תפגעו מהצורך שלנו למרחב אישי ולחופש, גם לא מהקנאות לפרטיות, הם נחוצים לנו כאוויר לנשימה.
* פעמים שאנו זקוקים לעזרה  נסו לכבדה כשהיא באה מצידנו.
* אל תמהרו לשפוט ולקטלג אותנו, מומלץ שתפנימו את השונות הקיימת בין המנגנון שאתם מכירים לזה הקיים בנו.
* החיים במאקרו זורמים אצלנו יותר משמחת הפרטים הקטנים.
* סגנון חיינו הוא מרקר אחד גדול. הכל בגדול מודגש וצבעוני.
יש בהם אהבה ותשוקה בגרות וילדותיות, וצורך למרחבים מועצמים ומוקצנים…
*נסיכים עם ADHD הם זן נדיר ועוצמתי, המתנה הזו יכולה להיות נפלאה אם היא מתוחזקת ומתועלת בצורה נכונה.*
*נסיכים עם הפרעת קשב המתחברים לתחום כל שהוא יעשו ויפעלו מתוך הלב והנשמה. יתנו את כל כולם, ויהיו יסודיים ביותר אהובים ונחשקים.*
ותמיד בסיום דבריו והרצאותיו לשומעי לקחו הוא אומר כך:
*אפשר לומר שאנשי הקשב והריכוז מתקשים בניהול חייהם אבל יש בהם תכונות נדירות ומדהימות*
*אם אתם אוהבים אותם
גלו אמפתיה סבלנות והבנה כלפיהם.
ובפעם הבאה שיבוא לכם לכעוס עליהם ותחשבו כי הם חסרי אחריות ונחשלים,
זכרו עם מה הם נאבקים יום יום על מנת להשלים משימות פשוטות שלכם הן באות בקלות.
*קחו את הלימון תעשו ממנו לימונדה*
לא תמצאו כמותם בעולם כאלו שיאהבו אתכם ויעניקו לכם בענק ובגדול.
=======================
תופעת ADHD/ADD אינה מסתכמת בפתרונות “זבנג”
מעל ולפני הכל מדובר באנשים ובנשמות.
ביצורים אנושיים מופלאים ביותר.
כמו כל דבר מורכב ומיוחד הדורש חשיבה ולמידה, גם התופעה הזו זקוקה להתייחסות מכובדת של למידה רחבה והבנה יסודית, מהי היא, ומה הם שלל האפשרויות העומדות לטובתה.
*כוחן של מילים ואמונות גדול יותר מהשפעתן של גלולות וקפסולות.*
בכל ילד וילדה מתבגר ומתבגרת מבוגר ומבוגרת בעלי הפרעת קשב יש זרעים פוטנציאליים של סיפור הצלחה מסחרר.
מה שמתבקש מכם, הורים ומחנכים זה להיות קשובים ואנושיים.
והכי הכי חשוב
*בבואכם לקרוא את סיפור חייהם, אחזו בספר ישר ולא הפוך*

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה

צמיחה זוגית, דווקא בעת משבר

זהירות מתח גבוה

התלבטות גדולה קיימת במערכות יחסים בכלל, ובמערכת זוגית בפרט. מהי הדרך שבה עלינו לנקוט במהלך קונפליקט, הגורם לעליית מתח בין שני בני הזוג. הזוגיות מלווה

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה