לוגו מטיבת"א

סליחה מבן הזוג

סליחה מבן הזוג

אנשים רבים לפני הימים הנוראים מתעסקים בחשבון הנפש. עסוקים בחשיבה ומהרהרים ממי הם צריכים לבקש סליחה. האם גם לכם קרה, שאתם מזהים ושמים לב, כי אולי מישהו נפגע מכם. ישנם מצבים שאנו אפילו לא מודעים שמישהו נפגע מאתנו, כך שבוודאי שלא נדע שעלינו לבקש ממנו סליחה. כל זאת כשמדובר באנשים הנמצאים בסביבתנו כמו חברים שכנים עמיתים לעבודה. נראה, כי לרובנו יש קושי גדול לגשת ולבקש סליחה בכלל. אך הקושי של בקשת הסליחה עולה פי עשרת מונים כשאנו צריכים לבקש מהקרובים לנו ביותר, כמו למשל, בני משפחה – הורים, ילדים ומעל כולם בני הזוג שלנו. אנו יוצאים מנקודת הנחה כי בן הזוג שלנו מקבל אותנו כמו שאנחנו, גם אם אמרנו מילה לא במקום או משהו לא מתאים, הוא כבר רגיל אלינו והוא בטח יסתדר עם זה.

אך לא בהכרח שכך הם פני הדברים.
לעיתים בן הזוג נפגע מדברים שאנו אומרים כדבר שבהרגל ולנו נראה כי הוא לא צריך להיפגע מכך. לעיתים אנו נפגעים בעצמנו ולא מספרים על כך לבן הזוג. אם כך מה ניתן לעשות כדי שזה לא יקרה. כשלב ראשון כדאי לנצל את ההזדמנות של זמן המיוחד הזה עכשיו, בחודש תשרי, כדי להתחיל משהו חדש בניכם לדעת לבקש סליחה. בנוסף כדאי להכניס עוד הרגל חדש לחייכם. ללמוד לנהל שיח פתוח, ללמוד להגיד בזמן, כאשר ישנם דברים שלא נעימים לנו לשמוע או פוגעים בנו. להגיד מיד את מה שמרגישים בלי לדחות, למרות שכנראה לרוב בן הזוג לא התכוון. זה כדאי וחשוב מאוד ומאפשר שיח פתוח ותחושה טובה בן בני הזוג. בנוסף לא משאיר משקעים לא נעימים.

תחום נוסף שכולנו נוטים להיכשל בו. הוא לקבל את בן הזוג כמובן מאליו. לרוב, לבני הזוג יש תפקידים די קבועים בתוך מערכת הזוגית . כל אחד מבני הזוג משקיע ודואג לעשות את תפקידו בצורה הטובה ביותר. ההרגל גורם לחשיבה כי התפקיד שכל אחד מקבל על עצמו הוא ברור מאליו. אך לא כך הוא, אנשים שמחים מאוד לשמוע מילה טובה והערכה על הפעולות שהם עושים וזה גורם להם לעשות אותם ברצון רב ובשמחה גדולה יותר כאשר הם חשים כי מישהו רואה את המאמץ שלהם.
לכן אני מציעה לכל אחד לגשת לבן הזוג ולבקש סליחה על כך שאנו מקבלים אותו ואת מה שהוא עושה, משקיע ונותן למען הבית, כמובן מאליו. למי שקשה לדבר, אולי אפשר להכין את זה בכתב, אפשר לנסות לכתוב זאת כברכה או כשיר.
לכתוב בקשת סליחה, על כי אני לוקח/ת אותך כמובן מאליו.
סליחה כי חשבתי שלקום מוקדם כל יום וללכת לעבודה – זה ברור,
סליחה שחשבתי – שלקום מספר פעמים בלילה לתינוק הבוכה ולהמשיך לתפקד במהלך היום זה ברור. סליחה שחשבתי שלדאוג לכבס, לגהץ ולשים את הבגדים במקום זה ברור מאליו.
סליחה שחשבתי – שלדאוג לשלם את כל החשבונות זה ברור.
סליחה שחשבתי – שללכת לקניות כל שבוע זה ברור, או שהתקשרת לשאול לשלומי כשאת/ה לחוץ/ה בעבודה, זה ברור מאליו… ועוד ועוד ..
אני משערת כל אחד מכם יודע מה בן זוגו עושה, אך לא כל אחד מוקיר זאת.
אז הנה לכם הזדמנות להעריך את מה שנראה ברור מאליו, לבקש סליחה על העבר ולקבל מעכשיו להודות בעתיד. אם תנהגו כך תרוויחו פעמיים, גם את הסליחה לפני הימים הנוראים וגם על הדרך, תגרמו לבן הזוג שלכם הרגשה טובה יותר ותחושה שמישהו רואה ומעריך את מה שהוא עושה.

מאת דנה זלינגר

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה

צמיחה זוגית, דווקא בעת משבר

זהירות מתח גבוה

התלבטות גדולה קיימת במערכות יחסים בכלל, ובמערכת זוגית בפרט. מהי הדרך שבה עלינו לנקוט במהלך קונפליקט, הגורם לעליית מתח בין שני בני הזוג. הזוגיות מלווה

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה