לוגו מטיבת"א

ילדים ונישואין

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

אני אמא ל3 ילדים מתבגרים וגרושה 4 שנים . לאחר תהליך ארוך של חשיבה החלטתי שאני רוצה להתחתן בשנית. הילדים שלי מאוד מתנגדים לכך ואף ניסו לחבל כמה פעמים בקשרים . אני מבולבלת , מה יותר חשוב , האושר שלי או טובת הילדים?

שלום דפנה,
את מתמודדת עם אתגר גדול של גידול ילדים באופן עצמאי בנוסף לתחושת בדידות . ניכר שאת משקיעה בילדים שלך וחפצה בטובתם.
 חשוב להבין שטובתך אינה באה בניגוד לטובת הילדים. ייתכן שכרגע יש לכם רצונות מנוגדים אך ברור שאת רוצה אך ורק בטובתם . הרווחה האישית שלך לא אמורה להוריד את איכות החיים של הילדים שלך אלא להיפך. אמא שמרגישה סיפוק ומשמעות בחייה האישיים היא אמא עם יותר כוחות לגידול ילדים. כשאמא מרגישה שהיא מלאה בפנים יש לה יותר כלים לחנך ולהוות משענת לאחרים. 

הורה אינו אמור למחוק את עצמו או לוותר על דברים מהותיים כגון זוגיות עבור ילדיו. בהורות אנחנו מנסים לסלול דרך שמטיבה עם ההורה והילד גם יחד. 
יחד עם זאת שינוי כל כל מהותי כמו הרצון להתחתן הוא דבר שמשפיע באופן יומיומי על ילדיך לכן כדאי לכנס את המשפחה לשיחה משפחתית שבו את מודיעה על ההחלטה שלך. לא כדאי לבקש את  אישורם למהלך אלא ליידע אותם על תוכניותיך ולהזמין אותם להעלות את החששות והלבטים שלהם בעניין. כדאי לבוא לשיחה מתוך עמדה פנימית שאנחנו מתכנסים יחד כדי שהתהליך יצליח. קריטי שכל הצדדים ירגישו ששמעו אותם והבינו את הקושי שלהם. 

 מעבר לכך רצוי להבהיר לילדים שלא תסכימי לשום התערבות מצידם. זו חלק מהסמכות שלך כאמא והזכות שלך כבנאדם.

כל פעם שעושים שינוי גדול בחיים , הדבר דורש התארגנות מחדש , בדומה למעבר דירה. בזמנים של מעבר אנחנו יותר עצבניים ועייפים , ומחפשים בכל עת היכן להניח את החפצים שלנו .  גם בנישואין שניים , המשפחה שלך תעבור שינוי והדבר עלול להביא לעלייה ברמת הלחץ בבית. חשוב להשאיר ערוץ תקשורת פתוח ולהיות קשובה ומכילה כדי לייצר יציבות בתקופה מתוחה זו.
 

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: