לוגו מטיבת"א

ראיון עבודה

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

היי,
אני חודשים מחפש עבודה בתחום שלי. אני עובד באופן זמני בכל מיני עבודות של סטודנטים. אתמול הזמינו אותי לראיון עבודה בחברה גדולה . ממש משרת חלומות, אבל ככל שאני חושב  כמה שאני רוצה את העבודה , אני נלחץ ממש. תן כמה טיפים להצלחה בדבר הזה.

שלום אליהו, 

אני שומע שאתה מתחיל פרק חדש בחייך, וראשית כל רוצה לאחל לך הרבה בהצלחה! 

ראיון למעשה מנסה לבדוק את היכולות שלך, התפקוד, הקשרים הבין אישיים והפונטציאל האישי. 
למעשה הוא דרך לחשוף את העולם האישי שלך, את החוזקות והכשרונות שהקב”ה חנן אותך בהם. נקודות החוזק שלך הם מקור של כח ראשית כל עבור עצמך, וכמובן גם ביחס למשפחה שלך או המעסיק. הם בשפה הטיפולית – ‘משאב’, שתוכל להעזר בו בהתמודדות מול אתגרים וקשיים שקיימים בחיים, וגם בעבודה כמובן. ההכרה שלך בנקודות החוזק, חושפת גם בפניך, וגם בפני המעסיק שלך,  את הפנימיות שלך – את מי שאתה. זו הזדמנות להתבוננות, לשבת עם עצמך ולראות מה הם נקודות החוזק שלך, אילו תכונות מאפיינות אותך, במה אתה מצטיין, איזה ערך מוסף אתה יכול להביא. 

נקודה נוספת שאפשר להעזר בה היא הכנה מוקדמת – זה יכול להיות קודם כל בהבנה של מה המעסיק מעדיף – תחום ספציפי, רקע מקצועי או לימודי שיותר רלוונטי להדגיש וכד’. זה יכול להיות גם הכנה ממש – ‘ראיון דמה’ שלך מול המראה, או מול אדם קרוב – לתרגל את השאלות, את התחושות, את הדברים שחשוב לך להגיד ולהדגיש. החזרה הזו, כמו בתיאטרון, תתן לך תחושה טובה יותר בראיון האמתי, משום שעשית כבר ראיונות כאלה בעבר. לפחות חלק מן השאלות לא ‘חדשות’ לך. ואת התשובות אתה כבר מכיר.

אני מוסיף גם שישנם  אנשים המתמחים בשילוב תעסוקתי וראיונות עבודה שיתכן שיכולים להתאים ולעזור לך גם כן. 

שוב בהצלחה

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: