לוגו מטיבת"א

התנדבות במטיבת"א

מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

עזרה ראשונה נפשית מהווה הצלת נפשות של ממש! 
בואו להשתלב במערך ההתנדבותי שלנו ותוכלו לסייע לכל מי שנמצא במצבי מצוקה ומשבר
מטיבת”א – מרכז טיפול ויעוץ במשפחה תורני ארצי
מפעיל מוקד טלפוני למענה, סיוע ועזרה ראשונה נפשית  24 שעות ביממה. הפונים למוקד מקבלים מענה אישי, אנושי ומקצועי ע”י מוקדנים שעברו הכשרה ומודרכים באופן שוטף. 
השירות שניתן במוקד הינו ללא תשלום במטרה לסייע לחברה ולקהילה
מצבים המצריכים המשך תהליך מקצועי, מופנים ברגישות למרכז הטיפול שלנו.
מעוניינים לקחת חלק בפעילות מצילת חיים זו? 
למוקד שלנו דרושים מוקדנים! בואו לקחת חלק 

סיגל מאירי

אני מרגישה שזו זכות גדולה לי להיות פה ולתרום לפונים.

רותי סספורטס

לתת את המקום לכל אדם ללא ביקורת ושיפוטיות

מוריה פיקאלי

חשוב לי לעזור לאנשים לחיות את חייהם בצורה מיטבית

עמליה אושרי

באתי להתנדב כי חשוב לי להעביר את המידע המקצועי שיש לי ולתרום למי שזקוק לכך.

שלי

לעזור לעם ישראל, להוסיף אור לחושך ולעזור לפונים

לאה אביטן

אני מתנדבת במוקד למעלה משנתיים ההתנדבות במוקד מטיבת”א מעניקה לי תחושת שליחות

ההתנדבות במוקד

התנדבות משמעותה מעשים או פעולות שנעשים מרצונו החופשי של האדם, במטרה להעניק ללא ציפיה לתמורה. המתנדבים על פי רוב מונעים מרעיון או מטרה אידיאולוגית הנתפסת והנחשבת בעיניהם כבעלת ערך עליון וגבוה.

ההתנדבות במוקד מטיבת”א כוללת הכשרה, הדרכה מקצועית והשתתפות בהשתלמויות חודשיות.

המוקדנים משתלבים במענה במוקד אחת לשבוע לפחות, למשך 4 שעות שבועיות, לפחות ולתקופת זמן של חצי שנה לפחות.

בסיום ההתנדבות מוענקת לכל מוקדן תעודת הוקרה ואישור שעות הדרכה והתנדבות

girlmile
pink-flower_new
coat
heart_1
heart_22
red_tree

המוקדנים שלנו

אם תשאלו את המוקדנים שלנו מדוע הם בחרו להתנדב, תשמעו תשובות מגוונות.

יש שבוחרים להיכלל בפרויקט התנדבותי מכיוון שהם מעוניינים ליצור שינוי בחברה, יש שמעוניינים לתרום מכישוריהם לטובת אנשים שזקוקים לכך ורואים בפעילות זו חסד. יש אנשים אשר מוצאים בהתנדבות משמעות וסיפוק אישי. לא מעט מוקדנים מוצאים במוקד דרך להתפתחות מקצועית. דרך ההכשרה, ההדרכות וההשתלמויות המקצועיות שמיועדות למוקדנים, נחשפים המוקדנים לעולם הנפש, ולהשפעה של מצבי טראומה ומשבר, ומעמיקים את כישוריהם, ידיעותים ויכולותיהם המקצועיות.

כלל הסיבות שבגינן אנשים בוחרים להתנדב ראויות, ואנו מברכים ומודים לכל מתנדב באשר הוא!

בוחרים להקשיב

על פי מחקרים, יותר מ-85% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל חווים תקופות של מצוקות נפשיות במהלך חייהם. מצוקות אלה עלולות להתפתח בעקבות אירועים חיצוניים המאתגרים את החוסן הנפשי של האדם כגון מלחמה, תאונה, התמודדות עם מחלה, אובדן ועוד. במצב זה האדם מרגיש חוסר איזון נפשי.

לעזרה ראשונה נפשית הניתנת במצבי משבר נודעת חשיבות עצומה העשויה למנוע פגיעה במערכת העצבים והידרדרות נפשית קשה עד כדי סכנת חיים.

המוקדנים שלנו לומדים כיצד להגיש עזרה ראשונה נפשית, ולסייע לאדם לחזור לתפקוד רגיל שיאפשר לו להתמודד ביעילות ומתוך תחושת מסוגלות עם קשייו.

ישנן פניות שמסתיימות בשיחה עם המוקדן. הפונה מקבל אוזן קשבת, נירמול לתחושותיו ולעיתים גם סיוע והתערבות ראשונית. במקרים אחרים ההצפה הרגשית נובעת מבעיות מעמיקות יותר שהטיפול בהן מחייב טיפול מעמיק. במקרים אלה, המוקדן יציע לפונה לקבל סיוע מעמיק יותר במרכז הטיפול שלנו.

help
girl
girl_pooh
flower_pink_big
flowerandbok
key_2

חשיבות ההתנדבות

אירועי משבר מתרחשים בדרך כלל ללא הכנה נפשית ומבלי שתהיה לנו היכולת לחזות או למנוע אותם.

פגיעות, הצקות, תאונות, פיגועים, קבלת בשורה קשה עלולים לפגוש כל אדם בכל מקום ובכל זמן. מצבים אלו ועוד רבים אחרים נחווים מידי יום בכל מקום ובכל קהילה, וברוב המקרים זיהוי מקדים והגשת סיוע יכול להציל חיים.

זה בדיוק מה שעושים המוקדנים שלנו במוקד. הם זמינים 24 שעות, ומעניקים אוזן קשבת וסיוע לכל מי שפונה למוקד. במדינה שלנו, שלמודת טראומות ומשברים, הסיוע שניתן במוקד הכרחי ומציל חיים.

המוקדנים לומדים על מבנה הנפש, סוגי מצבים הגורמים למשבר, והמודלים השונים להענקת סיוע. המענה ניתן לכלל האוכלוסייה בישראל, עם דגשים לציבור שומרי תורה ומצוות שלהם צרכים ומאפיינים ייחודיים. 

מה עושים המתנדבים שלנו?

המוקדנים שלנו נותנים מענה לשיחות המוקד, ומעניקים עזרה ראשונה נפשית, זוגית ומשפחתית, בהתאם לזמני המענה שהוגדרו ותואמו עם מנהלת המוקד ובמערכת השיבוץ.

בסיום כל שיחה כל מוקדן ממלא טופס סיכום שיחה.

במקרים של אובדנות, ושיחות מורכבות ומסוכנות, יש נוהל מסודר, מוקדני חירום וליווי מקצועי צמוד.

המוקדנים גם נותנים מענה בקבוצות הווצאפ של מטיבת”א.

אחת לחודש משתתפים המוקדנים בהדרכות קבוצתיות, ואחת לחודש בהשתלמויות מקצועיות.

babywithfather
handtohadnew
tatiandbaby
flower_pink_big
flowerandbok
key_2

המתנדבים שלנו

המוקדנים המתנדבים שלנו הם אנשי מקצוע מוסמכים, שעברו הכשרה לעזרה ראשונה נפשית.

ההכשרה ניתנת ללא תשלום למוקדנים. המוקדנים בעלי ידע ונסיון במתן מענה, עם יכולות גבוהות ליצירת קשר ואמפתיה. רוב המוקדנים בעלי ניסיון חיים, בגילאי 30+ , אנשים המעורים בחברה ובקהילה, שייכים או מכירים את הציבור התורני בישראל. 

תודה לך על הנכונות להתנדב.
רכזת המתנדבים תיצור עמך קשר במהלך הימים הקרובים.
אנא הקפד/י למלא את כל שדות החובה המסומנים בכוכבית.

תחומי התנדבות
העלאת קובץ קורות חיים
אנא כתוב על עצמך מעט:
נשמח לקבל רעיונות או שיתופי פעולה
heart_1
heart_22
red_tree

אנשים בוחרים להתנדב

שיתוף פעולה עם מוסדות ציבוריים וכלכליים, גופים, אגודות וארגונים רלוונטיים בארץ ומחוצה לה שמטרותיהם זהות או דומות למטרות האגודה על מנת להשיג השפעה רחבה יותר ולקיים פעולות משותפות למען קידום

כאשר שואלים מתנדבים מדוע בחרו להתנדב, עולות תשובות מגוונות. יש אנשים אשר בוחרים להיכלל במסגרת פרויקט התנדבותי מכיוון שהם מעוניינים ליצור שינוי בפני החברה. אחרים מעוניינים לתרום מכישוריהם לטובת מיעוטי יכולת. יש אנשים אשר מוצאים בהתנדבות דרך להגדיל מעגל חברים. בנוסף עולה לא פעם כי אחת מהסיבות בגינן אנשים בוחרים להתנדב היא הרצון לקבל סיפוק אישי מעשייה זו. כלל הסיבות שבגינן אנשים בוחרים להתנדב ראויות, ואנו מברכים כל מתנדב באשר הוא.

טוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב

לפיכך נפעל למען הכרה בנושא זה כתחום לימודי מוגדר ואקדמי לתואר ראשון וכן נפעל לפיתוח נרחב של תחום לימוד מוכר זה לרמה נאותה. תואר זה ישמש כקרש קפיצה להמשך לימודים לתואר שני והתקדמות המטפל.

פרוש האמרה “טוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב” הוא ביטוי הלקוח מהגמרא: דבר הקובע כי אדם המראה לחברו פנים שוחקות ע”י הלבנת השיניים, הוא מסייע לו נפשית וזה חסד שעשוי לעזור לו יותר מאשר להשקותו חלב – להגיש עזרה חומרית. 

במטיבת”א אנו מקשיבים לאנשים שפונים אלינו טלפונית בשעת משבר שעשוי להיות אישי או זוגי או משפחתי, אנו מציעים את הסיוע שיש באפשרותנו להעניק, לעיתים אנו מייעצים נקודתית ובעת הצורך וברצון הפונים אנו מפנים לאנשי מקצוע מתאמים. 

help
girl
girl_pooh
flower_pink_big
flowerandbok
key_2

חשיבות ההתנדבות

כל אחד מאתנו שומע על אנשים הנמצאים במצוקה, או זוגות ומשפחות המתפרקות, אשר המזל לא האיר להם פנים, והם זקוקים לסיוע. כמות הגירושין והפגיעות החמורות האלימות במשפחה ועוד בארץ גבוהה בעשרות מונים על זו המפורסמת בתקשורת.

כל אחד מאתנו שומע על אנשים הנמצאים במצוקה, או זוגות ומשפחות המתפרקות, אשר המזל לא האיר להם פנים, והם זקוקים לסיוע. כמות הגירושין והפגיעות החמורות האלימות במשפחה ועוד בארץ גבוהה בעשרות מונים על זו המפורסמת בתקשורת. 

בכל יום נכנסים עוד בודדים, זוגות ומשפחות למשברים נפשיים או משפחתיים. בכל יום מתבצעים פגיעות חמורות במשפחה ואין אנו שומעים ויודעים הכל, אחת האפשרויות הקיימות כיום בפני אנשים בישראל אשר מעוניינים לשנות את מצב זה היא להיכלל ולהשתתף באופן פעיל במסגרת התנדבויות שונים. אם הינך רואה עצמך כיכול לתרום מזמנך לטובת אוכלוסייה פגיעה זו, והינך עומד בדרישות התפקיד, נשמח לצרפך לצוות המתנדבים המסור שלנו.

פעולות למתנדבים: 

סיוע במוקד:

קבלת פניות // אוזן קשבת // יצירת קשר עם מטופלים

סיוע בהפניות למטפלים // סיוע בהפניות לגורמים רלוונטיים לפניה.

סיוע לשאר פעילות:

סיוע בפרסום קו המוקד בכל דרך // סיוע בדוברות והסברה

babywithfather
handtohadnew
tatiandbaby
flower_pink_big
flowerandbok
key_2

המתנדב האידיאלי

כל אחד מאתנו שומע על אנשים הנמצאים במצוקה, או זוגות ומשפחות המתפרקות, אשר המזל לא האיר להם פנים, והם זקוקים לסיוע. כמות הגירושין והפגיעות החמורות האלימות במשפחה ועוד בארץ גבוהה בעשרות מונים על זו המפורסמת בתקשורת.

על מנת להיות חלק מאותם אנשים הבוחרים להתנדב ללא תמורה כל שעליך להיות הוא בעל רצון טוב עם יכולת הקשבה והכלה. אנו מברכים כל מתנדב/ת המתאימים לדרישת התפקיד. פניה אלינו תבטיח לך קשב מלא, ליצירת התאמה מושלמת לאפיק ההתנדבות אשר בו תבחר לקחת חלק. 

דרישות התפקיד: מועמדים בטווח גילאים  25-65, נשואים שומרי תורה ומצוות, בעלי יכולת הקשבה והכלה עם רצון לסייע  לזולת בשעת משבר.