לוגו מטיבת"א

מסיכות בחיי הזוגיות

מסיכות בחיי הזוגיות

מסיכות בחיי הזוגיות

האם הסתרת הרגשות האמיתיים מובילה למערכת קרובה ויציבה או שהינה הגורם לתחושת בדידות בתוך המערכת הזוגית?

עוד בילדות המוקדמת למדנו לעטות מסכה וזאת על מנת להענות למה שהורינו, מורנו או החברה ציפו מאיתנו, זהו ה”אני המזויף” או התפקיד שכל אחד מאיתנו משחק בחיים. לדוגמא: אדם הנוהג באופן תדיר בכעס או בעוינות כלפי חבריו לעבודה, מסתכן בהרחקה ואף בסכנת פיטורין. מאחר ורובנו מודעים למחיר שאנו עלולים לשלם על התנהגות בוטה, עויינת או כעוסה אנו נוטים לעטות סוג של מסכה בה אנחנו נראים נינוחים, שלווים וקשובים, כל זאת על מנת לא לסכן את מקומנו בעבודה או לאבד את אמון חברנו משם. ניתן לראות אנשים אשר חווים בחייהם הפרטיים משברים אך מקפידים מול החברים בעבודה לשדר אמינות, שקט וטוב לב.

גם במערכת הזוגית אנו עוטים מסכות המסתירות את הצרכים האותנטיים, בעיקר משום שלעיתים קרובות, הצרכים השונים מתנגשים. הציפייה של כל זוג הינה לנהל תקשורת אמיתית שאינה מסתירה דבר. אבל מצד שני, הצלחת הקשר הזוגי תלויה ביכולתנו לשחק תפקידים שונים במקומות שונים. לדוגמא: אם אני אדם ישיר האומר כל דבר העולה בדעתו באופן חד, ברור וללא מסננים, תכונה זו עלולה לפגוע במעמדו של בן הזוג שלי בקרב משפחתו או חבריו. על מנת להשיג מעמד ראוי, בני הזוג לומדים להסתיר תכונות ורגשות, במטרה להרשים אחרים ולספק כך את בני הזוג שלהם.

יחד עם זאת, כשאנו עוטים מסכה ונעשים פחות אותנטיים, הזוגיות הופכת לבטוחה אבל גם שוחקת ומשעממת. פעמים, עלינו ללמוד להסיר את המסכות ולראות את הדברים כפי שהם. וזאת כדי לצור חיבור עמוק ופנימי עם בן הזוג. המעניין הוא שכאשר מודעים למסכה אנחנו מרגישים רע, בודדים ומנוכרים. למרות שהשימוש במסכה בא למנוע את תחושת הפגיעה. כאשר אחד מבני הזוג מתחיל להביע את צרכיו האמיתיים וישנו שיתוף פעולה עם האחר, הדבר ישפיע על המערכת הזוגית כולה ויעזור בחזרה לאותנטיות ולמילוי הצרכים של כל אחד מהם. תהליך זה של הסרת המסכות ניתן להעשות רק במקום בו אנו מרגישים בטוחים. מקום שבו נרגיש שבן הזוג מקבל אותנו כמו שאנחנו. עם הפלוסים והמינוסים הקיימים בתוכנו.

כשאנו אמיתיים, אותנטיים ומשוחחררים אנו חווים תחושת עוצמה, מרגישים טוב, מאושרים יותר, קרובים לעצמנו ואוטומטית יוצרים קירבה עם בן הזוג. כאשר בני הזוג מתחייבים להסיר את המסכות ולגלות את ה”אני האמיתי” שלהם, הם יחוו אינטימיות גם כשיעלו קונפליקטים שיביאו לרגשות כואבים. זוגות מגלים שלהיות גלוי ופתוח יביא בסופו של דבר לקירבה גדולה יותר משום שמסכות מובילות לניכור ולריחוק ואילו גילוי האני האמיתי יביא לחידוש ורענון הזוגיות.

לייעוץ אישי זוגי ומשפחתי אנחנו כאן בשבילכם: 2837*

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה

צמיחה זוגית, דווקא בעת משבר

זהירות מתח גבוה

התלבטות גדולה קיימת במערכות יחסים בכלל, ובמערכת זוגית בפרט. מהי הדרך שבה עלינו לנקוט במהלך קונפליקט, הגורם לעליית מתח בין שני בני הזוג. הזוגיות מלווה

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה