בעלי לא רוצה להתארח אצל ההורים שלי, מה עלי לעשות?

ליועצי מטיבת”א שלום, 

אני נשואה מספר חודשים. לצערי הרב, בעלי היקר אינו מסתדר עם אבי. לכל אחד מהם יש אופי שונה מאוד. אני רואה שזה מפריע לבעלי.  אני גם יכולה להבין את הבקשה שלו שלא להתארח בשבתות אצל הורי. מצד שני אני מתגעגעת להורים שלי. הם חשובים לי ואני לא רוצה לפגוע בהם. מה עלי לעשות? להעמיד את בעלי במקום שלא נעים לו או לוותר על הקשר עם הורי?

 
תשובה מאת:

רבקה רובינשטיין M.A, יועצת נישואין ומשפחה, מדריכה לחיי נישואין ומנחה בתחום קדושת המשפחה 

כלה יקרה, ראשית מזל טוב! אכן הצגת אכן דילמה קשה. מהר מאד הגעתם לסוגית ” על כן יעזוב…” – עד כמה לעזוב? כמה להישאר? ומהו המחיר?

את נשואה זמן קצר כל כך וכבר את מוצאת את עצמך בין בעלך הטרי ובין משפחתך. אך דווקא משום שהבעיה עולה כשאתם עדין בראשית הדרך, יתכן שיהיה קל יותר לטפל בה ולמצוא לה פתרון לפני שצוברים משקעים נוספים שאחר כך יהיה קשה בהרבה יותר לתקן.

בשאלתך לא פרטת במה או מדוע בעלך לא מסתדר עם אביך. גם אנשים בעלי אופי שונה בדרך כלל יהיו מסוגלים להסתדר, להכיל זה את זה ואפילו לשמוח ולצחוק זה עם זה. כל עוד שהם רוצים בכך.

חשוב להבין מדוע בעלך חש קושי מול אביך ומה גורם לכך? האם הוא אינו חש בטוח להיות בקרבת הוריך? האם זו תחושה שלו בלבד? האם יש משהו בהתנהגות של הוריך שפוגע בו או לא מכבד אותו? האם הקשר עם הוריך חשוב לו? האם הוא יודע ומבין עד כמה הוא חשוב לך?

את כל זה יש לברר בשיח פתוח וכנה ביניכם. תנסי לברר היכן קשה לו, להבין אותו ויחד עם זאת, לדבר על הצורך והקושי שלך.  

שיחה כזו יכולה לחבר ביניכם, להעמיק ולהעשיר את הקשר ולהוביל את הזוגיות שלכם למקום בוגר ובטוח. זה יקרה אם הוא יקבל את ההרגשה שאת אתו, שהוא חשוב לך ולכן את מבררת איתו, ולא, חלילה, מאשימה או מעבירה ביקורת. זה יאפשר לו גם להבין אותך.

איך מקיימים שיחה כזו? בפניות הדעת, בקול רגוע, בכנות, במילים חמות ובמבט מקרב. אם הוא ירגיש בטוח ורגוע איתך, יתכן שהמצוקה בבית הוריך תפחת ואף תעלם.

אם את מתרשמת שיש בהתנהגות של הוריך משהו שמפריע לבעלך וניתן לדבר עליו איתם, כדאי לשקול לקיים גם איתם שיחה כנה ולהסביר בעדינות עד כמה חשוב וטוב לכם להתארח אצלם אבל התנהלות מסוימת קשה לכם. ההדגשה היא על המילה לכם כי מרגע שנישאתם הפכתם מאחד ועוד אחד לאנחנו.

בהצלחה רבה!

 

נתקלים בבעיה דומה? מעוניינים בקבלת ייעוץ מקצועי?
פנו למטיבת”א – מרכז טיפול וייעוץ במשפחה תורני ארצי להכוונה ומציאת אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם.
השאירו פרטיכם כאן ונחזור אליכם בהקדם. 
לעזרה ראשונה נפשית ניתן לפנות למוקד מטיבתא 24 שעות ביממה: 2837*
* * * 
למענה בווצאפ הצטרפו לקבוצות מטיבתא בקהילה:

קבוצת נשים

                   https://chat.whatsapp.com/IOZjkMBFHsgCGYyIOyDtLP

קבוצת גברים

https://chat.whatsapp.com/JfAhBI9QGjiHqTlumGLIwS

 

תמונה של מרכז מטיבת"א
מרכז מטיבת"א

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה
תוכן עניינים

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר
פוסטים נוספים מאותה קטגוריה
כוחה של הסליחה 

שונמית דרעי- יועצת זוגית ומשפחה, פסיכותרפיסטית ומנחת סדנאות. 0522314040 הכרחי לו לאדם לפתח לעצמו מנגנון סליחה, הסליחה המהותית ביותר היא ללמוד לסלוח קודם לעצמנו ומשם

מועדים ושמחה

בס”ד   התורה מצווה אותנו לשמוח ברגלים ובמועדים: וְשָׂמַחְתָּ בְכָל-הַטּוֹב אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ”… (דברים כ’ו י’א) “וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְהַלֵּוִי וְהַגֵּר… “(דברים

לא ליד הילדים

בתקופת חופשת הקיץ המשפחה כולה נמצאת זמן רב ביחד. השיגרה המשפחתית והאישית צריכה להמשיך להתנהל בזמן שרמת ההוצאות עולה ואיתה העומס שלנו, ההורים. אם נוסיף

מוקד הדרכת הורים
ה”בית” שבתוכינו

בימים אלו עם ישראל נדרש לנקוט במשנה זהירות משום שהם ימים שמועדים לפורענות. בשלושת השבתות שבין המיצרים קוראים הפטרות העוסקות בפורענויות ובשבע השבתות שאחריהן קוראים