לוגו מטיבת"א

פחד מטיפול

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום וברכה ,

אני ובעלי נשואים 4 שנים ואני מרגישה שדברים מתחילים להתבלגן לנו. אנחנו רבים מדי פעם.  אני נעלבת מדברים שהוא אומר ולפעמים אני גם תוקפת אותו כשאני עצבנית. הוא ממש רוצה ללכת לייעוץ זוגי ואני ממש מתנגדת. יש לי כמה סיבות לכך.
א. המצב הוא לא כזה גרוע – סך הכל אנחנו מסתדרים ואוהבים אחד את השני.
ב. מה היועץ כבר יכול לחדש לנו? אני מבינה איפה אני טועה ואיפה בעלי טועה.
ג. אני פוחדת ממש מגירושין. ההורים שלי התגרשו כשהייתי בת 12 . הכל התחיל כשהם הלכו לייעוץ זוגי. זוג שהולך לייעוץ סופו להתגרש.
רננה 

שלום רננה, 
מתח זוגי הוא דבר לא נעים ומציק. המצבים שמתרחשים מדי פעם , כמו מריבות ,חוסר הבנה ומילים לא מתאימות גורמים לתחושה פנימית של אי שקט וחוסר נעימות. יחד עם זאת חשוב לזכור שהמצב הזה אינו גזירה מן שמיים. לעיתים אנחנו מגיבים בצורה לא נכונה כי אנחנו עייפים, כי לא הבנו את כוונת הצד השני , כי היינו מוטרדים ממשהו …. אני בטוחה שתוכלי להוסיף עוד הרבה גורמים לרשימה.   

 הצורך בסיוע חיצוני כדי להגיב נכון בזמן אמת הוא דבר לגיטימי ועוזר להרבה זוגות. כשבאים עם תכנית פעולה הרבה יותר קל להתנהל נכון גם כשהרגשות סוערים. לכן לא מעט זוגות צעירים נעזרים בשירותיו של יועץ זוגי . 

את מעלה כמה וכמה חששות מהצעד הזה, אתייחס בקצרה לכל שאלה. 

1. נשמע מדבריך שאתם זוג שמח עם קשר טוב וכמו כל זוג מדי פעם ישנם ויכוחים וחילוקי דעות . לא חייבים ולא כדאי להגיע לקצה כדי לעשות שינוי. דווקא עכשיו כשהמצב הוא טוב ייעוץ זוגי יכול להיות יעיל. הרבה יותר קשה לשקם קשר שנמצא על הקצה מאשר קשר בריא עם קשיים רגילים של התחלה. 

2. היועץ אינו בא לחדש ! הוא גם אינו בא להצביע על חסרונות או בעיות ובטח ובטח שהוא אינו בא לחנך או להגיד לכם מה לעשות. מה כן מתפקידו של יועץ נישואין? יועץ טוב מנסה לעזור להתגבר על אתגרים , תפקידו לתת כיווני חשיבה נוספים, לגשר על פערים ולעזור לכל צד להבין בצורה יותר ברורה את הצריכים של הצד השני. 

3. אני מבינה את החשש שלך מייעוץ זוגי, אם רואים את הייעוץ כשלב מקדים לפירוק המשפחה. אך במספר ניכר של מקרים ייעוץ מצליח לשקם יחסים בעייתים ולהחזיר את שלווה לבית .  אי הליכה לייעוץ אינו מונע גירושין בהרבה מקרים הוא עלול דווקא לדרדר את מערכת הזוגית למקומות לא טובים. ‘הישיבה על הגדר’  עלולה להחריף את תחושת התקיעות ואת תדירות המריבות. טבעי שאת חוששת מייעוץ כי ראית בבית שזה לא עזר. אך דעי לך שכאשר ההתערבות נעשית בשלב הנכון וישנו שיתוף פעולה של שני בני הזוג ניתן להתקדם ולהרגיש טוב יותר במערכת הזוגית. 

בהצלחה רבה!

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: