לוגו מטיבת"א

הכל באשמתי?

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

אנחנו נשואים 44 שנים. אני משתדלת להיות אישה טובה לבעלי. אני עובדת עד מאוחר וממהרת הביתה כל יום לבשל לו אוכל , אני גידלתי את הילדים שלו במסירות נפש ועושה הכל בבית . הוא לא מעריך אותי ורק מבקר אותי כל הזמן וצועק עלי. למרות שהוא כבר בפנסיה ואני עדיין עבודת כל הכסף  שאני מרוויחה נמצא אצלו ורק מידי פעם הוא נותן לי לצורכי הבית.

שולמית

שלום שולמית , 

את מתארת מצב מורכב המצריך הדרכה מדויקת יותר . בנוסף לפנייה ששלחת דרך האתר את מוזמנת לפנות  לקו הסיוע הטלפוני –   הפעיל 24 שעות ביממה , במספר 2837*. 
מכיוון שפנית בכתב אני אתן לך מענה גם בכתב.

מהתיאור שלך מבינים שאת  אישה מאוד מסורה-  את מפרנסת את משפחתך  , מבשלת עבור בעלך ומשתדלת ליצור אווירה נעימה בבית. את עושה זאת לא משך שנה או שנתיים,  אלא משך 44 שנות נישואין. יום יום , שעה שעה! ועל כך ועוד הרבה דברים שלא ציינת את ראויה להערכה רבה . 

אין לאף אחד זכות לזלזל בך. את זכאית לקבל יחס מכבד . הדבר כולל דיבור ראוי בטון נעים ורגוע, הכרת הטוב על כל מאמציך וגישה ללא הגבלה לכספים הנמצאים בחשבון הבנק המשותף. אלו זכויות בסיסיות של כל איש ואישה, והן אינן תלויות באיש. את ראויה לכך בזכות ולא בחסד. 

אמנם קשה לעשות שינוי לאחר שהתרגלתם משך שנים שכך הבית מתנהל.  בעלך רגיל לכך שהוא צועק ואת מנקה , את מפרנסת והכספים שאת מרוויחה נמצאים אצלו,  אך שינוי הראשון חשוב שיתבצע בתודעה , כלומר חשוב שתביני שהמצב הזה אינו תקין ושאת זכאית לכבוד בסיסי וליחס אחר. 

גם אם משך שנים רבות המצב היה אחרת. העמדה הפנימית שלנו במצבים כגון אלו משפיעה הרבה על  הסביבה, ומהווה צעד קטן אך חשוב אל עבר השינוי המיוחל.

בטיפול זוגי אצל מטפל זוגי מנוסה  ניתן לעבוד על מערכות יחסים , לשנות דפוסי חשיבה ודרכי התמודדות בזמנים של אי הסכמה ומעל הכל לחדש את הקשר ולתקן כדי שהעתיד יהיה טוב יותר. 

לפעמים הבעל אינו מסכים ללכת לטיפול , גם במקרה כזה האישה יכולה ללכת לטיפול בעצמה כדי לקבל כלים להתמודדות עם המצב הקיים. 

המשיכי להתעקש כדי לקבל את מה שמגיע לך.

אנו פה בשבילך לכל צורך.
 

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: