לוגו מטיבת"א

נשירה

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

שלום  , 
הבן שלי נמצא בסוג של נשירה סמויה. הוא לא קם בבוקר בזמן כמעט אף פעם , בלילות קשה לו להירדם והוא שוקע בפלאפון משך שעות , וכך ביום למחרת הוא מוצא את עצמו באותו מצב. יש מה לעשות בשבילו?? חשוב לי להדגיש שעשינו הכל , באנו אליו בטוב וגם קצת בכח , ושום דבר לא עובד!!
עפרה

שלום עפרה! 

את מתארת את הדאגה הרבה שלך לילד, את הרצון הטוב לעזור לו ולדאוג לו. קשה לנו כהורים לראות את הילד שלנו עושה מעשים שמזיקים לו. התחושה שאת מתארת, ‘שעשית הכל’ משותפת להרבה מאוד הורים. אכן , מצב מתסכל. 
אני יודע שהדבר אינו פשוט, אך הדבר הכי חשוב כרגע הוא להירגע ולקחת כל יום כהזדמנות חדשה . ככל שתחושת התסכול שלך יעלה כך קטנים הסיכויים להגיב לבן שלך ברוגע ובצורה החלטית. הורה שמשדר פאניקה תמידית אינו מצליח להשפיע על הילד. הילד פשוט שומע את המילים של ההורה כמוזיקת רקע ומפסיק להתייחס להורה ברצינות. ברגע אמת כשאת מנסה להעיר את הבן בבוקר , חשוב להתמקד בכאן ועכשיו , ולא להתחיל ‘להריץ סרטים’ בראש על נזק לטווח הארוך או מצב בלתי הפיך . התמקדות בהווה מאפשרת שינוי גם בעתיד. כמו כן לא כדאי להזכיר  לו  שאתמול הוא לא קם וגם שלשום. דיבורים שליליים אינם מצמיחים שינוי אלא מקבעים הרגלים שליליים. 

בזמן רגוע , כדאי לשוחח עם הבן על אחריות אישית , לקימה בבוקר, הרגלים הקשורים לטלפון הנייד ושעות שינה. לא כדאי להיבהל אם הוא מראה סימנים של חוסר עניין בשיחה, או חוסר רצון לשתף פעולה , תמשיכי לשדר את עמדתך בצורה ברורה. תנסי להבין ממנו אם משהו מפריע לו בבית ספר או קושי אחר מונע ממנו לקום. 

 אם תראי שאין שינוי גם לאחר זמן לא כדאי להשאיר את המצב כמו שהוא. שתפי אותו שאת דואגת לו ולכן חשוב לך לעצור מצב של התחלה של התדרדרות ונשירה עם הסכנות הטמונות בה. 

התנהגות חריגה ומתמשכת, נשירה מבי”ס וכו’ יכולה אולי להיות איתות לבעיה עמוקה יותר איתה מתמודד הילד. חשוב בהחלט להיות ערים לכך. במצבים מעין אלה אנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע המתמחה בילדים ונוער. יתכן שיש גם לערב את יועץ בי”ס, המחנך ולפנות לקבלת הדרכה הורית מתאימה. 

 

הרבה בהצלחה ובשורות טובות!

 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: