לוגו מטיבת"א

לקיחת צד

מטיבתא - מרכז טיפול יעוץ במשפחה תורני

היי ,אנחנו זוג צעיר ויש בינינו כל מיני פיצוצים מידי פעם. אני יותר בעד טיולים ובעלי פחות בקטע. הוא טיפוס די שקט וזה ממש משגע אותי. גיסתי לומדת ייעוץ זוגי והיא הציעה לטפל בנו. היו כמה מפגשים , בהתחלה היה סה”כ בסדר. היא נתנה לנו כמה נקודות למחשבה . אבל במפגש האחרון הרגשתי שהיא לקחה צד והייתה לצד בעלי (אח שלה). כשאמרתי לה את זה היא ענתה לי שאני לא רואה את המציאות. בסיטואציה הזאת טעיתי והוא צדק , אין פה לקיחת צד אלא הבנת המציאות. הסיפור הזה תקין? 

נעה

שלום נעה , 

נשמע שהקשר הטוב עם בעלך הוא בראש מעיינך, ואת עושה מאמצים רבים כדי שישכון שלום ביניכם . בהליכה לייעוץ זוגי נקטת צעד מעשי וחיוני אל עבר מטרה חשובה זו. 

   מטבע הדברים קשה לנו כבני אדם להוציא את עצמינו ממצבים מורכבים ומדי פעם אנו נעזרים בסיוע מבחוץ כדי לראות את המציאות בצורה יותר אובייקטיבית ובכך ליצור שינוי. 

את מתארת פערים בינך לבין בעלך: בתכונות אופי, בתחביבים וברצונות. שוני בין בני זוג הינו דבר שקיים אצל הרבה זוגות והוא אף רצוי. כדי לקיים את העולם ולקדמו במגוון תחומים , אנו זקוקים למגוון תכונות נפש ודרכי פעולה. וכך גם בבית, ההבדלים בתפיסות עולם, אם הם מנותבים למקום נכון, מביאים איזון לבית.  מתוך שיח נכון ותקשורת פתוחה בין בני זוג ניתן לגשר על פערים. זו אחת המטרות של ייעוץ זוגי- לגשר , ולתת כלים לזוג כיצד לפתור סכסוכים בכוחות עצמם. 

 יעוץ זוגי על ידי סטודנט הוא רעיון מעולה המאפשר לזוגות צעירים ומבוגרים לקבל ליווי והדרכה . במקרים רבים אופציה זו נגישה יותר מבחינה כלכלית וטכנית מאופציות אחרות. 

כמה כללי אצבע לגבי ייעוץ על ידי סטודנט : 

1. חשוב שהסטודנט יהיה מודרך על ידי מדריך מוסמך המפקח ומכוון אותו על  המפגשים טיפולים ועל המסרים המעוברים בהם. 

2. קריטי לקבל ליווי אך ורק מסטודנט שלומד במוסד לימודים מפוקח ומסודר. 

3. לא כדאי לקבל טיפול או יעוץ מבן משפחה או חבר קרוב. 

4 על הסטודנט ליעוץ להקפיד על כללי האתיקה המקצועית  ועל שמירת סודיות מקצועית . 

לגבי המפגש הייעוצי שהתקיים השבוע שבו הרגשת שהסטודנטית ליעוץ נוטה לצד בעלך , עשית צעד נכון שלא שמרת את התחושות בפנים אלא שיתפת את היועצת ברגשות שלך. בסוף איזון , הקשבה לשני הצדדים ומענה מותאם הם היסודות של מענה טיפולי טוב . 

אני ממליצה לכם להמשיך בדרככם בחיפוש אחר מענה ייעוצי טוב , תוך הקשבה פנימית לטובת הבית המשותף. 

שליחת שאלה
למומחי מטיבתא

בחר קטגוריה:*
נושא השאלה*
שם מלא*
תוכן השאלה
אנא הכנס לכאן את תוכן השאלה
דוא"ל*

שתף: