טיפול זוגי לחרדים – מה זה אומר ואיך זה קורה?

טיפול זוגי לחרדים – השינוי המבורך

טיפול זוגי, עד לפני שני עשורים, לא היה מקום מיוחד לטיפול המיועד לזוגות חרדים נשואים. לו קרתה מריבה או אי הסכמה בין בני זוג, הדרך הטובה ביותר היה להשתיק את הנושא או לנסות לתקשר בתוך הבית בצורה מכובדת. הרעיון של התערבות של מישהו שלישי בתוך התא המשפחתי, הייתה רחוקה וזרה. בוודאי בתור טיפול המברר צרכים רגשיים הדדיים בתוך המערכת הזוגית.

מה קרה בשנים האחרונות?

המודעות הכללית לגבי הנפש וצרכיה עולה בכל העולם, הדבר משפיע גם על האוכלוסיות השמרניות יותר. אנשים מבינים שפתרון בעיות בצורה מעשית נטול הבנת העומק השורשי של הצרכים הרגשיים הוא פתרון זמני בלבד, הנותן מענה מקומי אך לא פותר את הבעיה במלואה. הביקוש לעזרה רגשית ולהכוונה שורשית ועמוקה לבניית זוגיות טובה ואיתנה עולה יותר ויותר, ואתה גם ההתפתחות של המטפלים והמתמחים בתחום.

טיפול זוגי שמותאם לציבור החרדי – איך זה עובד?

בפגישה זוגית מול מטפל המתמחה בזוגיות, מעלים בני הזוג את צורכיהם הרגשיים. הם מביעים את דעותיהם על פערים שונים אותם הם פוגשים בחיי היום יום בביתם, ומבטאים כאבים הצפים בהם במשך הזמן.

מהם הנושאים שעולים לדוגמא בטיפול זוגי?

המטפל מבקש העלאת מקרים שונים רווי קונפליקטים שנתקלו בהם בני הזוג. כל אחד מבני הזוג משתף את רגשותיו לגבי צורכי הליבה הזוגיים, ומסביר את חסריו האישיים והזוגיות בתוך מערכת היחסים.

לאט נחשפים אמצעי ההגנה בתקשורת שהם: אטימות, האשמה, התנצלות, התקפה, ריחוק, ציניות וכו’.  המשפיעים על הקשר כולו, ויוצרים ריחוק ואיבה הדדית אחד כלפי השני.

השכבות המרחיקות מתקלפות אט אט, עם בירור המקרה. מתוך כך מתגלים צורכי הליבה של מערכת זוגית שהם:

צורכי ליבה של הזוגיות: אמון, הבנה, שיתופיות, אהבה, כבוד, הערכה וכו’.

מתוך הצפת הכאב מהחסרים הזוגיים שאינם קיימים מספיק במערכת המשפחתית, מתוך הבנה ואמפתיה מצד המטפל, הכלה והדהוד מצד בן הזוג, מגיעים יחד לפתרון בעיות וקונפליקטים.

זהו המקום ללמוד מיומנויות של אמצעי תקשורת שונים: יכולות של קשב, הבנה ואמפתיה. פתרון קונפליקטים הדדיים המאזנים את המערכת המשפחתית.

בני הזוג יצאו לרוב מובנים יותר. מהחוויה שלהם אנו למדים כי בטיפול הזוגי הם מקבלים כלי תקשורת הנחוצים לזוגיות איתנה ובריאה.

תמונה של מרכז מטיבת"א
מרכז מטיבת"א

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה
תמונת המחשה לטיפול זוגי לחרדים
תוכן עניינים

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר
פוסטים נוספים מאותה קטגוריה
כוחה של הסליחה 

שונמית דרעי- יועצת זוגית ומשפחה, פסיכותרפיסטית ומנחת סדנאות. 0522314040 הכרחי לו לאדם לפתח לעצמו מנגנון סליחה, הסליחה המהותית ביותר היא ללמוד לסלוח קודם לעצמנו ומשם

מועדים ושמחה

בס”ד   התורה מצווה אותנו לשמוח ברגלים ובמועדים: וְשָׂמַחְתָּ בְכָל-הַטּוֹב אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ”… (דברים כ’ו י’א) “וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְהַלֵּוִי וְהַגֵּר… “(דברים

לא ליד הילדים

בתקופת חופשת הקיץ המשפחה כולה נמצאת זמן רב ביחד. השיגרה המשפחתית והאישית צריכה להמשיך להתנהל בזמן שרמת ההוצאות עולה ואיתה העומס שלנו, ההורים. אם נוסיף

מוקד הדרכת הורים
ה”בית” שבתוכינו

בימים אלו עם ישראל נדרש לנקוט במשנה זהירות משום שהם ימים שמועדים לפורענות. בשלושת השבתות שבין המיצרים קוראים הפטרות העוסקות בפורענויות ובשבע השבתות שאחריהן קוראים