למה לי להרגיש לא נעים?!

ימי ראשית השנה הם ימים קדושים ונעלים. ימים אלו נושאים אתם מטען רגשי רב משקל והרבה אנשים מוצאים את עצמם מבולבלים וחוששים בזמנים הללו. לעתים קרובות הבלבול והחשש גורמים לאנשים להיכנס לקיפאון ושיתוק שמונעים מהם למלא ולנצל את הזמן כפי שהיו רוצים.

אם אנחנו רוצים שהעולם הרגשי שלנו יהיה לנו לעזר, חשוב שמעבר להתחזקות ולעבודה הרוחנית שמשתדלים לעשות, ניתן את הדעת גם על מה שעובר עלינו ברמה הרגשית.

כדי להצליח להיות אקטיביים ולא להיכנס למצב של שיתוק, כדאי להכיר את האופן שהרגשות משפיעים עלינו וללמוד לעבוד אתם בצורה הנכונה. לעתים, כשמתעורר בנו רגש שגורם לאי נוחות, האינסטינקט הראשוני, הוא להדחיק את הרגש כדי להימנע מתחושת אי הנוחות.

למרות שכביכול הפעולה מצליחה והרגש פחות נוכח, הוא אינו נעלם לגמרי והתחושה הכללית אינה משתפרת, בטח שלא בטווח הארוך. הסיבה לכך היא, כי רגש לא נעים, בדומה לכאב פיזי בגוף, בא לאותת לנו על מצב שדורש מאתנו התייחסות. כמו שבכאב פיזי, ההתעלמות אינה מרפאת את המקור של הכאב, כך גם בכאב נפשי, ההתעלמות ממנו אינה מעלימה את המקור שלו.

לדוגמה, אם מישהו מרגיש בימים אלו “מבולבל” ברמה שמשפיע על השלווה והתפקוד, הוא צריך לצאת מנקודת הנחה שקיימת התרחשות פנימית שגורמת לו להרגיש את תחושת הבלבול. למשל, ייתכן שבמהלך השנים הפנים מסרים שונים אודות ה”ימים הנוראים” והמסרים אולי היו סותרים. לכן, ההדחקה של תחושת הבלבול לא תפתור את הבלבול הרעיוני שמביא לו את הרגש של הבלבול.

יוצא אפוא שהרווח הראשון כשאנחנו עוצרים להתבונן במה שקורה לנו ברמה הרגשית, הוא שאנחנו יכולים למצוא את ה”בעיה” שדורשת מאתנו פתרון. הרגשות משמשים מעין “מדחום” ונועדו להתריע על כך שהמצב הכללי שלנו דורש מענה.

זאת ועוד, לעצירה וההתבוננות הרגשית יש רווח נוסף ולא פחות חשוב. מסתבר שדווקא העצירה ונתינת המקום לרגש, היא זו שמביאה לתחושה כללית יותר נעימה ושלווה. כשהאדם מצליח להיות עם הרגשות שמתעוררים בו, למרות שהם לא נעימים ואף כואבים, התחושה הכללית שלו משתפרת. ומעניין שההקלה מגיעה בלי קשר ועוד לפני החשיבה איך לפתור את ה”בעיה” עצמה שהביאה את הרגש.

אבל אם למרות מה שנכתב, אתם מרגישים שאתם מתקשים להתנהל בצורה מועילה ומקדמת עם העולם הרגשי שלכם, יכולות להיות לכך סיבות שקשורות לנסיבות החיים ולסביבה שבה גדלתם. במצב של תקיעות, כדאי לפנות לאנשי מקצוע בשביל להיעזר ולשפר את איכות החיים שלכם.

בתפילה שנזכה לנצל את הימים הללו לשיפור המעשים ולהתקרבות לקב”ה מתוך שמחה.

תמונה של שרגא וייס
שרגא וייס

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה
תוכן עניינים

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר
פוסטים נוספים מאותה קטגוריה
לא ליד הילדים

בתקופת חופשת הקיץ המשפחה כולה נמצאת זמן רב ביחד. השיגרה המשפחתית והאישית צריכה להמשיך להתנהל בזמן שרמת ההוצאות עולה ואיתה העומס שלנו, ההורים. אם נוסיף

מוקד הדרכת הורים
ה”בית” שבתוכינו

בימים אלו עם ישראל נדרש לנקוט במשנה זהירות משום שהם ימים שמועדים לפורענות. בשלושת השבתות שבין המיצרים קוראים הפטרות העוסקות בפורענויות ובשבע השבתות שאחריהן קוראים

מחיי זוגיות “בסדר” למה שמעבר

נכתב ע”י משה אילן, MSW עו”ס קליני ומטפל במרכז מטיבת”א “אנחנו זוג לדוגמה!” כך אמר לי משה (שם בדוי) בתחילת הטיפול. “פועלים ביחד במרץ שלילדים