לוגו מטיבת"א
בריאות ורוגע. אילוסטרצייה

זוגיות בריאה ורגועה, קשה יותר בחג?

זוגיות בריאה ורגועה, קשה יותר בחג?

ארבעת המינים כבר יש? קבלו ארבעה טיפים שיעזרו לכם לנהל תקשורת נכונה ומקרבת, כל הדרך לחג שמח ורגוע של זוגיות בריאה ונעימה.

לאן מגיעים כשיוצאים משיגרה?

אצל זוגות רבים בתקופת החגים חל שינוי בזוגיות – לחץ של הספקים, הכנות וקניות, רמת המתח עולה ובני הזוג אינם פנויים רגשית האחד לשני. יוצא אם כן, שבמקום שהחג יהווה מקור השראה לרגשות של שחרור, רוגע, שמחה וחיבור מתהווים רגשות שליליים בתוך המערכת הזוגית ובני הזוג מתרחקים האחד מהשני. תקופת החגים היא יציאה מהשגרה. שבירת שגרה זו, עלולה להוביל לחוויה של חוסר יציבות. בנוסף, בתקופת החגים שוהים הרבה יחד – ה’ביחד’ הזה מזמן יותר קונפליקטים. נוסיף על כך את הילדים שבבית, ההוצאות המרובות שמכבידות על התקציב… כל אלו יוצרים בליל של רגשות לא חיוביים, מול הציפיה לשמוח ולחוות את החג באווירה טובה של זוגיות בריאה יחד עם בן הזוג והמשפחה כולה.

למרות כל זה, חשוב שנאמין שאפשר גם אחרת. ניתן להעביר את התקופה הזאת בצורה נעימה ומאוזנת יותר. עם מספר קווים מנחים נוכל לגשת אחרת לתקופה הזו וממילא גם לחוות אותה באופן אחר.

אז מהם הקווים המנחים שכדאי שתאמצו?

 

ארבעת הטיפים לזוגיות בריאה בחג:

דבר ראשון, הכל מתחיל בתכנון נכון. התקופה הזו מאופיינת בשבירת שגירה ובערעור כל הרגלי היומיום. חשוב שתדעו מראש מתי והיכן אתם מתארחים, קניות שניתן לבצע מראש, הכנת מזון מראש, תעסוקה לילדים ואף תכנון יציאות חול המועד. באופן פארדוקסלי, דווקא התכנון מראש יאפשר לכם להיות ספונטאניים יותר במהלך החג. כשהכל כבר מוכן ומאורגן יישאר זמן פנוי לבלות ולהנות יחד.

דבר שני, לכל זמן ועת!  זמן לחוץ זה הוא לא הזמן לפתור בעיות וקונפליקטים מהותיים. איי הסכמות או ויכוחים קבועים סביב נושאים חשובים דורשים מענה ביישוב הדעת, מתוך רוגע ופניות. תקופה עמוסה זו איננה הזמן המתאים לפתרון סוגיות מהותיות כאלה. תחליטו שאחרי החגים ‘תשבו’ על זה. בין אם זה אומר לשבת יחד ולפתור את הקונפליקט ובין אם תיגשו לאיש מקצוע שיעזור לכם. חשוב מאוד לא להשאיר את דברים באוויר. עצם הידיעה שהולכים לדבר על הבעיה ולא מתעלמים ממנה, מעניקה תחושת ביטחון.

הדבר השלישי, תקדישו זמן בכל יום לזוגיות שלכם. שיגרת החגים מאוד עמוסה, בישולים, ילדים, משפחה מורחבת, טיולים ועוד. בתוך כל העומס הזה, תקדישו זמן ל’ביחד’ שלכם. 20 דקות ביום, שבהם אין שוב דבר חוץ מהזוגיות שלכם. אין טלפון, אין ילדים, אין אף אחד – רק אתם. בזמן הזה, אפשר להתעניין אחד בשני, להביע הערכה על דברים שנעשו ועוד.

שימו לב, מטרת השיח היא, חווית ה’ביחד’ – זה לא הזמן לפתור בעיות, כפי שכבר הזכרנו.

הדבר הרביעי, תדאגו למרחב אישי לכל אחד מכם. לכל אדם יש צורך במרחב אישי. בשגרה היומיות קל יותר לממש את הצורך הזה. בתקופת החגים יש עומס, נמצאים הרבה בבית והצורך במרחב האישי נפגע. כשהוא נפגע, רמת המתח עולה. לכן חשוב מאוד לדאוג לכך באופן יזום, שלכל אחד יהיו זמנים במהלך היום שהוא עם עצמו. זו יכולה להיות מנוחה קלה, לימוד, קריאה בספר, אפילו יציאה לבד לקניות בלי הילדים. כדאי שזה יהיה מתוכנן ומתואם, כדי שזה לא יתנגש עם הפעילות השוטפת של הבית והמשפחה…

 

לסיכום:

תקופת החגים מאופיינת בעליה ברמות המתח. כדי לצלוח אותה נזכור כמה דברים:  מתכננים מראש את החג. לא פותרים בעיות מהותיות בתקופה הזו. בנוסף, בכל יום יוצרים מרחב זוגי, ודואגים שכל אחד יקבל מרחב אישי. כשתתנהלו בצורה כזו, החג שלכם יראה אחרת.

בהצלחה רבה!

וחג שמח!

 

הרב מנחם סעיד הוא מטפל זוגי, יועץ ומלווה שידוכים, מדריך חתנים, יועץ בקדושה, פסיכותרפיסט ומרצה.

menachemsaid@gmail.com   

0528622770         

 

מוזמנים לפנות בכל בעיה ושאלה אל המומחים של מטיבת”א, במוקד ייעוץ זוגי שזמין לכם 24/6

דואגים מה יהיה אחרי החגים? על תדאגו, הכנו לכם מאמר גם בשביל זה.

מנחם סעיד

מנחם סעיד

הרב מנחם סעיד הוא מדריך ומלווה שידוכים, יועץ נישואין ומשפחה, מדריך חתנים בכיר. כמו כן, הוא משמש כסופרוויזר למדריכי חתנים, יועץ באישות ופסיכותרפיסט מוסמך, פוסק הלכתי בנושאי טהרה ורפואה ומנחה קבוצות הדרכה לקראת לידה והורות.

אהבת את המאמר? שתף:

Facebook
WhatsApp
Email
הדפסה

הרשמה לניוזלטר של מטיבתא

הצטרפו לרשימת התפוצה המקנה לך הטבות:
סדנאות דיגיטליות // טיפים ללא תשלום // מגזין מטיבתא // מאמרים אחרונים.

הפופלרים ביותר

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה

צמיחה זוגית, דווקא בעת משבר

זהירות מתח גבוה

התלבטות גדולה קיימת במערכות יחסים בכלל, ובמערכת זוגית בפרט. מהי הדרך שבה עלינו לנקוט במהלך קונפליקט, הגורם לעליית מתח בין שני בני הזוג. הזוגיות מלווה

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה